Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

Mútues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals SS.

17 de set. 2013, 9:56 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
Una Mútua d'Accidents de Treball i Malalties Professionals de la Seguretat Social (MATMPSS) és una entitat col · laboradora de la Seguretat Social, que funciona sota la tutela i vigilància del Ministeri de Treball i Afers Socials. La seva funció principal és gestionar les trucades contingències professionals: els accidents de treball i les malalties professionals.
En el nostre sistema de Seguretat Social, els empresaris estan obligats a tenir assegurades les contingències professionals (accidents de treball i malalties professionals).
Alguns empresaris asseguren aquesta contingència directament amb l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), però la majoria estan associats a Mútues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals (MATEPSS).
Les mútues donen una sèrie de serveis a les seves empreses associades. Atès que aquests serveis es deriven del nostre sistema de Seguretat Social, s'han d'orientar a complir els seus fins. Són entitats sense ànim de lucre i es regeixen per la normativa de Seguretat Social (LGSS, Reial Decret 1993/1995, i altra).
Les Mútues s'encarreguen de la gestió de les contingències professionals, incloses la prestació sanitària, i poden assumir la gestió del subsidi per incapacitat temporal derivada de malaltia comuna.
Poden desenvolupar activitats preventives per a les seves empreses afiliades, tant en l'àmbit de la cobertura de les contingències professionals, com actuant per a elles com serveis de prevenció extern (com "Societats de Prevenció").