Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

Les treballadores gestants no han de treballar sistemàticament amb aparells de fluoroscòpia radioquirúrgica ni portàtils

21 de set. 2015, 13:41 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

El Consell de Seguretat Nuclear (CSN) ha contestat a la consulta formulada per la secció sindical de CCOO a l'Hospital Universitari Miguel Servet de Saragossa en relació amb el treball a realitzar per treballadores embarassades en els serveis de radiologia d'urgències, portàtils i quiròfans.

Local de la secció sindical de CCOO al Servet.

La secció sindical va realitzar la consulta després de la lectura d'un fullet informatiu del propi CSN titulat 'La protecció de les treballadores gestants exposades a radiacions ionitzants en l'àmbit hospitalari'. En concret, la publicació monogràfica estableix que, en el cas dels equips de fluoroscòpia radioquirúrgicos, equips utilitzats als quiròfans, i atès que han d'utilitzar-se sense la possibilitat de barreres estructurals i al costat de la taula, la treballadora gestant NO HAURIA treballar en els mateixos. Com que els delegats i delegades de la secció sindical de CCOO a aquest hospital saragossà eren coneixedors del criteri aplicat pel servei de prevenció del centre, segons el qual aquestes treballadores podrien treballar sense cap tipus de restricció en aquests serveis amb aquest tipus d'equips. Per mitjà d'una comunicació per email, el CSN respon a aquesta consulta aclarint que l'expressió "NO HAURIA" significa que una treballadora gestant NO HA treballar sistemàticament amb aquest tipus d'aparells i que, en el cas d'haver de fer-ho de forma esporàdica, hauria d'estar prou protegida per aquesta activitat.