Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

"La precarietat laboral és la principal causa dels accidents i malalties laborals"

24 d’abr. 2015, 9:22 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Els accidents de treball, entre ells els que causen morts, s'han incrementat en l'últim any, segons han denunciat en roda de premsa els responsables de Salut Laboral de CCOO i UGT. "Les retallades i les polítiques d'austeritat, que han deteriorat la prevenció i control de la sinistralitat i de les malalties d'origen laboral, suposen el principal factor de risc per a la salut dels treballadors", ha afirmat Pedro J. Linares, secretari de Salut laboral de CCOO.

Roda de premsa de Pedro J. Linares i Marisa Rufino

Més de 80 actes en diferents ciutats del país se celebraran dimarts que ve, 28 d'abril amb motiu del Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, que enguany se celebra sota el lema "Les retallades atempten contra la democràcia i la salut en el treball ". "Eliminar l'exposició a les substàncies perilloses en el treball", segons han informat els secretaris de Salut Laboral de CCOO i UGT, Pedro J. Linares i Marisa Rufino. A la roda de premsa en la qual CCOO i UGT han presentat els actes i el manifest en què tots dos sindicats expliquen les seves reivindicacions en matèria de salut en el treball, els sindicats han denunciat que l'increment de la sinistralitat laboral té molt a veure amb la pèrdua de qualitat en l'ocupació i les retallades dels recursos destinats a protegir la salut dels treballadors. "En les malalties professionals s'està produint una" feminització ", ja que la dona és la que pateix més la precarietat laboral", ha destacat Pedro J. Linares. La contractació temporal i les altes taxes d'atur, i en conseqüència la por a perdre el lloc de treball, expliquen a més que els accidents sense baixa superin els accidents amb baixa laboral. Por que també explica el baix reconeixement de les malalties professionals o d'origen laboral. Segons ha explicat Pedro J. Linares, CCOO i UGT estan aprofitant la celebració del 28 d'abril per reunir-se amb els partits polítics - ja s'han reunit amb Esquerra Unida - per presentar el seu Decàleg de propostes en matèria de prevenció d'accidents, amb les que pretén que cap treballador i treballadora quedin sense protecció