Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO presenta la campanya de vigilància de la salut adreçada a les persones que han treballat amb amiant

21 d’oct. 2014, 10:58 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 21 d’oct. 2014, 12:20 ]

-L'amiant, material considerat com a cancerigen i prohibit a Espanya des de 2002, és un material de naturalesa fibrosa que en manipular pot desfer-se en fibres molt petites, fins al punt que poden ser respirables. El treball amb aquesta substància pot produir greus malalties pulmonars, cardíaques o gastrointestinals. Hi ha fins i tot un tipus de càncer, mesotelioma, específicament relacionat amb l'amiant.

Portada tríptic de la campanya

A causa del llarg període de latència que tenen les malalties relacionades amb aquesta substància, moltes vegades es manifesten passat molt de temps, fins i tot després de la jubilació. Per això, la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO ha posat en marxa una campanya adreçada a totes les persones que han treballat amb amiant, encara que fos de manera circumstancial, recomanant que acudeixin al centre de salut i demanin ser incloses en el "Programa d' la salut dels treballadors exposats a amiant ". Per explicar els detalls de la campanya, així com les activitats que està realitzant el sindicat en relació amb els treballadors exposats a l'amiant, la Federació de Pensionistes i Jubilats ha convocat un acte de presentació, en què intervindran Julián Gutiérrez, secretari general de la FPJ de CCOO, Carlos Mella, secretari de Salut Laboral de la FPJ, i José Valdés, de la Secretaria de Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO,