Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

L'acció sindical de CCOO davant de la protecció dels riscos cancerígens dóna els seus fruits a l'Hospital La Fe de València

5 de nov. 2015, 10:23 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Cartell

Des que el passat 14 d'abril les delegades de Prevenció de Riscos Laborals de CCOO de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València s'interposessin denúncia davant la Inspecció, no han cessat les actuacions de CCOO. La denúncia davant la Inspecció de Treball es va basar en que gran part dels fàrmacs bioperillosos s'estaven preparant en les unitats d'UCI, Reanimació ia la sala d'infecciosos de l'hospital, sense l'adopció de mesures de seguretat obligatòries per a això, malgrat que l'hospital disposava de 8 cabines de seguretat biològica (sales blanques) per a la preparació de fàrmacs bioperillosos des 2014, no havent-les dotat de personal per a la seva posada en funcionament. Després de comprovar l'incompliment del requeriment d'Inspecció de Treball de data 02/03 / 2012 i de les recomanacions del servei de prevenció, les delegades de CCOO van interposar denúncia a la fiscalia dels fets al mes de maig, que ha incoat diligències d'investigació i en la qual CCOO es personarà com a acusació particular. A la nostra denúncia s'estan sumant alguns / es treballadors / es que han estat exposats / es i han tingut problemes de salut, possiblement relacionats amb l'exposició a aquests fàrmacs. Atès que no només no s'estaven preparant els fàrmacs amb les mesures i equips de protecció adequada, sinó que tampoc s'estava i s'està realitzant la vigilància de la salut als treballadors i treballadores exposats, la delegada de prevenció de CCOO va sol·licitar a la Inspecció de Treball (al mes de maig de 2015) la paralització de la preparació de tots els medicaments bioperillosos en les unitats d'hospitalització i la imposició a l'hospital de la immediata posada en marxa de la Sala Blanca. Des de CCOO sospitem que el problema detectat a La Fe podria estar reproduint-se en tota la Comunitat Valenciana i, fins i tot, en centres d'altres autonomies. L'exposició a fàrmacs bioperillosos del personal sanitari podria considerar-se una situació similar a la de l'amiant, en què l'exposició a substàncies tòxiques amb efectes carcinogènics, mutagènics i tòxics per a la reproducció, poden generar l'aparició de malalties greus a llarg termini i que podrien aparèixer fins i tot després de la jubilació. És per això que des de CCOO s'ha posat en marxa un grup de treball per dissenyar les estratègies a curt, mitjà i llarg termini amb l'objectiu de buscar la màxima protecció i la vigilància de la salut del personal que pugui estar exposat.