Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

Jornada a Catalunya "Risc en l'embaràs i la lactància"

16 de des. 2015, 23:36 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 16 de des. 2015, 23:45 ]

La sessió va ser inaugurada per la secretària de la Dona de la FSS-CCOO, i es va desenvolupar des d'un punt de vista molt pràctic i participatiu. El gran èxit de la convocatòria ha propiciat que s'anunciï la repetició de la jornada en breu, i és lògic que el tema interessi tant en una Federació tan fortament feminitzada com la nostra, on aquests temes estan a l'ordre del dia de la feina sindical de qualsevol delegat o delegada. Encara que l'embaràs és una etapa de vitalitat i de salut, els canvis fisiològics que es produeixen en la dona la fan més vulnerable a certs riscos, a més també cal tenir en compte la protecció de la salut del fetus, o de la criatura lactant. La intervenció dels delegats i delegades és tan fonamental com difícil, ja que a més de tenir davant a l'empresa, es té també a la mútua. Es requereix per tant un bon coneixement de la Llei, de com s'articula el tema i de quins són els drets i recursos davant d'un incompliment. Protegir la salut de les persones treballadores és un objectiu fonamental per a la nostra organització, però protegir les treballadores embarassades té un plus estratègic per dues grans raons. Una és la protecció del nou ser que es gesta, l'altra la funció social que inqüestionablement exerceixen les dones quan porten fills i filles al món. La FSS-CCO vol felicitar per la bona feina a totes les persones que van organitzar la jornada, així com a totes les que van participar en un matí de bon treball sindical.