Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

I Concurs de relats curts "La salut en el treball"

18 de març 2015, 11:33 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-La FSC-CCOO organitza aquest concurs per a oferir-la oportunitat que narres, mitjançant un relat breu, la teva hist òria de salut en el treball. La que recull quins són les teves inquietuds davant el present i el futur, les teves experiències passades, o les teves aportacions al món laboral. El termini de lliurament finalitza el 10 d'abril.

La societat en la qual estem immersos avança a una velocitat vertiginosa i encara que ens ofereix en el tecnològic infinites possibilitats de connexió entre persones a través de les xarxes socials o de la missatgeria instantània, paradoxalment coincideix en el temps amb un fenomen d'individualització i aïllament cada vegada més creixent. En l'entorn laboral, aquests mecanismes tecnològics ofereixen un enorme potencial per a la participació activa de cada un dels treballadors i treballadores, ja que som protagonistes i coneixem, fruit de l'experiència, totes aquelles qüestions relatives al treball que podrien ser millorables i la forma més adequada per a la seva consecució.  A més, en un moment de crisi com és l'actual, en què tot es redueix a termes econòmics, les relacions laborals no poden oblidar una cosa tan important com és la capacitat per escoltar. A l'altre extrem d'idees sobre productivitat lligada a la presència prolongada en el lloc de treball, hi ha altres que contemplen els mecanismes de participació, col·laboració i cooperació més fructíferes i potents: la intel·ligència col·lectiva com a motor dels canvis.  La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO vol brindar l'oportunitat que narres, mitjançant un relat breu, la teva història de salut en el treball. La que recull quins són les teves inquietuds davant el present i el futur, les teves experiències passades, o les teves aportacions al món laboral. Per conèixer i comprendre la salut tant de persones com d'organitzacions, cal partir de les sensacions i percepcions dels seus protagonistes.  En paraules de l'Organització Mundial de la Salut: "Un entorn de treball saludable és aquell en el qual els treballadors i caps col·laboren en un procés de millora contínua per a promoure i protegir la salut, seguretat i benestar dels treballadors i la sostenibilitat de l'ambient de treball en base als següents indicadors:  - La salut i la seguretat concernents a l'espai físic de treball. - La salut , la seguretat i el benestar concernents al medi psicosocial del treball incloent l'organització del mateix i la cultura de l'ambient de treball. - Els recursos de salut personals en l'espai de treball, i les formes en què la comunitat busca millorar la salut dels treballadors, les seves famílies i d'altres membres de la comunitat ". És el teu entorn de treball saludable? És impossible conèixer de forma adequada la salut en les condicions de treball sense comptar amb les persones que diàriament es troben en el seu lloc de treball. Per això, explica'ns el relat del teu dia a dia, o els teus reflexions, perquè junts puguem abordar els canvis necessaris de cara a aconseguir un entorn laboral saludable.  Per a la difícil tasca de triar un guanyador o guanyadora, hi haurà un jurat compost per tres persones: Dolors Llimona, llicenciada en Dret, funcionària del Cos Superior d'Inspectors de Treball i Seguretat Social i directora del INSST; Pepe Gálvez, economista, sindicalista, guionista, expert i crític de còmics; i Francisco J. Cabezos, secretari de Salut Laboral i Medi Ambient de la FSC-CCOO. El jurat revisarà els textos rebuts i té previst fallar el premi el dia 28 d'abril, coincidint amb el dia internacional de la seguretat i salut en el treball. Per a més informació, consulteu les bases a la pàgina web de la federació i poseu-vos en contacte amb el sindicat. Confiem que aquesta iniciativa compti amb la vostra acceptació i us animem a participar.