Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

FSC-CCOO edita una guia pràctica sobre Incapacitat Temporal i Mútues

13 de març 2015, 0:05 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-La Federació de Serveis a la Ciutadania FSC-CCOO ha editat una guia amb la finalitat d'aclarir els nombrosos dubtes que els treballadors tenen a l'hora d'enfrontar-se a un accident de treball o una mútua. Els canvis legals han fet més necessari que mai abordar aquest tema a través d'una guia que pretén amb un llenguatge senzill i clar ser una referència per la seva utilitat per a tots els treballadors.

Avui són molts els dubtes que ens assalten a les persones treballadores quan emmalaltim o patim un accident laboral. Què és en concret una Mútua? El que m'ha passat és un accident de treball, o no? Qui pot citar-me a una revisió? M'han donat l'alta, però no em trobo bé, què faig? He de percebre el 100% de les meves honoraris durant el període de baixa laboral? La Mútua no deixa de cridar és això legal? A CCOO reclamem la defensa de la salut laboral i el dret a un lloc de treball digne i saludable, a través de l'enfortiment de la participació dels serveis públics en tots els aspectes, des de la gestió fins al tractament de les malalties, per la seva provada eficàcia, qualitat de l'ocupació i absència d'interès comercial. L'activitat de les mútues ha d'anar reduint-se a un mer complement d'un servei públic general de qualitat i per a tothom. A causa dels canvis introduïts en la normativa sobretot pel que fa a les Mútues i la Seguretat Social i amb l'ànim de tractar de respondre a aquestes preguntes, ja alguna més, incloent algun exemple pràctic, la secretaria de salut laboral i medi ambient de FSC-CCOO ha elaborat aquesta guia que ara tens a les mans. És aquest un assumpte complex en què el treballador o treballadora sol convertir-se en l'element més feble i que al seu torn coincideixen aquests dubtes just quan hem patit un contratemps laboral o sense més, estem malalts. Confiem en la utilitat d'aquesta guia i animem a totes les persones treballadores a consultar amb el sindicat quan necessiten més suport i assessorament.