Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

"En salut laboral no es pot anar cap enrere"

9 de des. 2013, 13:04 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
  • CCOO denuncia el retrocés en matèria de prevenció de riscos laborals a què estan donant lloc la Reforma Laboral i les retallades

CCOO de Madrid denuncia el retrocés en matèria de prevenció de riscos laborals a què estan donant lloc la Reforma Laboral i les retallades El secretari general de CCOO de Madrid, Jaime Cedrún, ha assenyalat que no es poden perdre els avenços aconseguits en matèria de salut laboral a la regió, incidint en que les mesures preventives han de ser "les últimes" a retallar amb l'excusa de la crisi perquè "la mort no és reversible" com tampoc ho és "l'accident que et deixa invàlid per a tot la vida".

"En salut laboral no es pot anar cap enrere", reclama Jaime Cedrún

Així ho ha manifestat en la jornada sobre Polítiques Públiques de Salut i Seguretat en el Treball, celebrada avui a la seu del sindicat, que ha comptat amb representants sindicals, de l'Administració regional i dels grups polítics representats a l'Assemblea de Madrid. En la presentació de la jornada, el secretari general de CCOO de Madrid ha volgut posar en valor els acords assolits i les lleis aprovades com a conseqüència de la "pressió" sindical en el camp de la salut laboral. "Per a CCOO la cultura de la prevenció és clau ", ha insistit Cedrún, recalcant que l'absència de la mateixa està gairebé sempre darrere dels accidents laborals més greus, lamentant el" retrocés "en matèria preventiva que suposa la Reforma Laboral, que està donant lloc al fet que la negociació col · lectiva arribi a menys llocs, queda limitada així la cultura preventiva. Una Reforma Laboral que implica també unes modificacions de condicions laborals i per tant "més riscos" per als treballadors. Prova d'això és que l'any 2013 podria acabar per primera vegada en els últims anys amb més morts en accident laboral que l'exercici anterior, un fet que ha qualificat de "greu". "En salut laboral no es pot anar cap enrere", ha indicat Cedrún, que ha exigit l'aplicació "amb més bel · ligerància" de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals i que ha destacat la importància dels plans directors acordats entre el Govern regional, els empresaris i els sindicats, entre ells CCOO, que està treballant "intensament" en aquest àmbit, d'una banda per "corregir les males pràctiques" i per un altre per "participar en positiu", aprofitant el "poder sindical". Jaime Cedrún ha tornat a criticar la campanya de debilitament de les organitzacions sindicals perquè "per aquí no es va enlloc", i ha explicat que el camí a seguir en el futur deure aquell en què la negociació col · lectiva sigui "normal", posant com a exemple del mateix els acords assolits en salut laboral, que han aconseguit la reducció a la meitat dels accidents laborals des de l'any 2002. CCOO, almenys, seguirà "en aquest camí" amb l'objectiu fonamental que la sinistralitat laboral quedi reduïda "a la mínima expressió". La jornada ha continuat amb una taula sobre polítiques estatals i autonòmiques en prevenció de riscos laborals i amb una altra en què s'han abordat les polítiques autonòmiques des de la visió dels partits polítics. Estava previst que clausurés el secretari de Salut Laboral de CCOO de Madrid, Carmelo Plaza.