Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

Els sindicats europeus donen suport a la iniciativa de la FSS-CCOO de protegir els professionals de la Salut dels fàrmacs citotòxics

12 de gen. 2018, 7:56 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

La Federació Europea de Sindicats de Serveis Públics (FSESP), representant a 8 milions de treballadors i treballadores de serveis públics i els seus 275 sindicats en 45 països, dóna suport a la proposta de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) d'incloure els fàrmacs citostàtics a la Directiva de la UE 2004/37 / CE, relativa a la protecció dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a agents carcinògens o mutàgens durant el treball.

Secretària d'Internacional de la FSS-CCOO, María Victòria Gómez.

La FSESP comparteix l'opinió de la CES sobre els diferents elements necessaris per a una estratègia global de la Unió Europea contra el càncer relacionat amb la feina. Com la federació europea de sindicats que representen els interessos dels treballadors en la cura de la salut i serveis socials) vol insistir en la  necessitat de proporcionar una millor prevenció de més de 12,7 milions de treballadors sanitaris a Europa, incloent milions d'infermeres , els que estan exposats a substàncies carcinogèniques, mutagèniques i reprotóxicas medicaments perillosos.

Aquests fàrmacs representen els més perillosos factors de risc químic en les àrees de la salut i algunes de les substàncies químiques més perilloses mai desenvolupat. Els estudis demostren que els treballadors i treballadores dels hospitals que manegen fàrmacs citotòxics són tres vegades més propensos a desenvolupar malignitat. S'estima que a Europa cada any l'exposició ocupacional a medicaments perillosos produeix 2.220 nous casos de leucèmia sols, el que es tradueix en 1.467 morts addicionals per als professionals de la salut cada any.

drogues Perilloses (També anomenat, citotòxics o citostàtics antineoplàsics) descriuen un grup de medicaments dissenyats per destruir les cèl·lules que creixen de forma ràpida i incontrolada, impedint la seva replicació o creixement. A tot el món, aquests medicaments s'utilitzen cada vegada més en una varietat d'entorns assistencials, prominent en el tractament del càncer. També juguen un paper important en hematologia i reumatologia i s'utilitzen per tractar malalties no canceroses com la psoriasi, l'esclerosi múltiple i el lupus eritematós sistèmic, conduint a un creixent ús d'aquestes drogues.