Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball: Treball segur

13 d’abr. 2018, 4:07 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

FotoAmb motiu del 28 d’Abril, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, CCOO de Catalunya volem reivindicar el treball segur com a forma de garantir el dret a la salut de les persones treballadores.

La crisi, les reformes laborals i el desmantellament de la negociació col·lectiva han contribuït a una extensió creixent d’un model de relacions laborals basat en la precarietat. La temporalitat, la contractació a temps parcial no desitjada, l’escassa durada dels contractes, l’alta rotació en l’ocupació o, fins i tot, la falta de relació laboral sota el paraigua d’una falsa i mal anomenada economia col·laborativa deterioren de manera greu les condicions laborals.

Treball segur és combatre la precarietat, prevenir els accidents laborals, declarar les malalties originades pel treball, defensar els teus drets de manera col·lectiva... Per un treball segur: és la teva salut, és el teu dret!