Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

CCOO s'oposa a la modificació exprés de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals

8 d’oct. 2013, 9:21 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

El sindicat manifesta el seu rebuig al contingut de la modificació de la LPRL introduïda pel Govern en la Llei 14/2013, de suport als emprenedors i la seva internacionalització, efectuada sense comptar amb la preceptiva opinió dels agents socials presents a la Comissió Nacional de Seguretat i Salut en el Treball.

CCOO s'oposa a la modificació exprés de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals
El text de la Llei 14/2013, publicat en el BOE el passat dissabte 29 de setembre, introdueix en el seu articulat dos canvis en la Llei de prevenció de riscos laborals. La primera d'aquestes modificacions correspon a l'article 30.5 de la LPRL i faculta l'empresari per assumir personalment la realització de l'activitat preventiva en l'empresa quan aquesta ocupi fins a 25 treballadors, sempre que disposi d'un únic centre de treball. Amb anterioritat a aquesta reforma el límit es fixava en 10 treballadors. parer de CCOO, aquesta mesura només contribuirà a una disminució de la qualitat de la prevenció en aquest tipus d'empreses, que ja no tindran l'obligació de designar treballadors per a aquesta activitat o de constituir serveis de prevenció que garantien la professionalitat dels responsables d'aquestes actuacions en l'organització. Però la crítica del sindicat no es limita al contingut de la reforma sinó també al procediment emprat per dur-la a terme. La pròpia LPRL preveu entre les funcions de la Comissió Nacional de Seguretat i Salut en el Treball, òrgan col · legiat de caràcter tripartit en el qual estan representats Administracions Públiques i agents socials, les d'informar i formular propostes en relació amb canvis de disposicions de caràcter general en matèria de seguretat i salut en el treball. No obstant això, la comissió Nacional de Seguretat i Salut en el Treball no ha conegut aquesta proposta de reforma amb anterioritat a la seva publicació al BOE. Aquesta manca de consulta a la CNSST i als agents allà representats és encara més sagnant si tenim en compte que en aquests moments a la mateixa Comissió s'està negociant l'Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2013-2020, document que ha de fixar les polítiques generals de prevenció de riscos laborals a Espanya per a aquest període.

Arrossegueu i deixeu anar el fitxer o l'enllaç aquí per traduir el document o la pàgina web.
Arrossegueu i deixeu anar l'enllaç aquí per traduir la pàgina web.
No s'admet el tipus de fitxer que heu deixat anar. Proveu-ne un altre.
No s'admet el tipus d'enllaç que heu deixat anar. Proveu-ne un altre.