Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

CCOO no comparteix el canvi de denominació de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball

10 de jul. 2017, 23:38 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de jul. 2017, 23:40 ]
SResultat d'imatges de ccoo inshtegons el parer de CCOO, el canvi de denominació de l'Institut Nacional d'de Seguretat i Higiene en el Treball per Institut Nacional de Seguretat, Salut i Benestar a la feina, és una modificació cosmètica que no respon als actuals desafiaments de la prevenció de riscos.

El Consell de Ministres va aprovar divendres passat una reforma de l'estructura bàsica del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social que, entre altres mesures, modifica el nom de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball (INSHT) pel de Institut Nacional de Seguretat , Salut i Benestar a la feina (INSSBT). Segons la nota de premsa del mateix Ministeri aquesta mesura es justifica en "la demanda d'una societat cada vegada més sensibilitzada amb la seguretat i salut en el treball com a part fonamental del benestar social".

Aquesta decisió no respon al full de ruta fixada en l'Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2015-2020, que inclou en el seu Objectiu 1 reformar i enfortir l'INSHT, per al que s'havia creat un Grup de Treball de seguiment de l'Estratègia que encara té entre els seus comesos debatre sobre aquesta reforma, amb participació d'Administració General d'Estat, comunitats autònomes i agents socials. La inclusió del terme Benestar tampoc sembla justificada segons el parer del sindicat, ja que, encara que la promoció de la salut en el treball entra en el marc d'actuació de l'Institut, les seves línies d'actuació prioritàries són l'anàlisi i estudi de les condicions de seguretat i salut en el treball, així com la promoció i suport a la millora de les mateixes.

"Aquest tipus de canvis cosmètics no tenen sentit en l'actual context d'augment de la sinistralitat laboral i de subregistre de malalties derivades del treball", assenyala Pedro J. Linares, secretari confederal de Salut Laboral de CCOO. "Per canviar les condicions de treball que estan darrere d'aquest augment dels danys a la salut necessitem una veritable aposta per polítiques públiques actives que reforcin als organismes de les administracions (INSHT, Inspecció de Treball, òrgans tècnics de les comunitats autònomes) posant en valor la seva actuació i dotant-los amb prou recursos econòmics i humans. Des de CCOO emplacem al Govern per complir amb aquests objectius consensuats en la vigent Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball ", va afegir Linares.