Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

CCOO guanya una demanda mitjançant la qual, els reconeixements mèdics es consideren temps efectiu de treball

1 de des. 2014, 13:24 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-La Sala del Social del Tribunal Superior de Justícia del País Basc reconeix el dret dels treballadors de Guedan SERVEIS ESPORTIUS que els reconeixements mèdics voluntaris, efectuats tant en horari de treball com fora d'ell, es consideren com a temps efectiu de treball.

Foto: Europa Press

L'empresa Guedan SERVEIS ESPORTIUS presta serveis de gestió esportiva en els poliesportius de Bilbao i alguns municipis de Bizkaia mitjançant concessions administratives. L'empresa compta amb 350 treballadores i treballadors, dels quals el 70% ho són a temps parcial. UN DRET DESESTIMAT A PRIMERA INSTÀNCIA En primera instància es va desestimar la pretensió de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO d'Euskadi - sindicat demandant - en matèria de conflicte col·lectiu, en què es discuteix el dret del personal afectat, que les revisions mèdiques de reconeixement voluntari es realitzin en jornada i horari laboral, o subsidiàriament es reconeguin com a temps de treball efectiu, encara que ho fossin al marge del seu horari laboral. L'argumentació per denegar la pretensió del conflicte col·lectiu recondueix a l'absència de pacte individual o col·lectiu, a la voluntarietat del reconeixement ia les jornades efectives amb contractes a temps parcial de l'empresarial. La FSC-CCOO disconforme amb la resolució d'instància planteja recurs de suplicació en entendre que la sentència anterior suposa una infracció de la Llei de prevenció de riscos laborals. Finalment, el principi de gratuïtat que imposa la Llei de Prevenció de Riscos Laborals (LPRL) respecte dels reconeixements mèdics (cap tipus de cost per al treballador o treballadora), l'interpreta el Tribunal no només des del punt de vista estrictament econòmic o crematístic, sinó també social, traduint en la inexigència d'haver de suportar la realització d'aquests reconeixements mèdics, per molt que siguin voluntaris o condicionats, a una realització conjuntural fora de la jornada. En definitiva, els reconeixements mèdics, malgrat la seva voluntarietat, mai han de suposar una càrrega, cost o conseqüència negativa i perjudicial per a la plantilla, per la qual cosa generalment s'han de realitzar dins de la jornada laboral, i quan es realitzin fora d'ella, el seu temps invertit ha de ser tingut en compte com a temps efectiu de treball, i per tant la seva compensació.

Foto: Europa Press