Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

CCOO celebra unes jornades sobre medicaments perillosos dirigides al personal sanitari

18 de set. 2018, 22:45 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

En el marc del Projecte AS-2017 0047 "Quan els Medicaments són un risc: Informació per al personal sanitari", ISTAS (Institut Sindical de Treball, Ambient i Salut) i la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) han elaborat un Manual que pretén ser una guia de fàcil lectura per a la identificació dels medicaments perillosos més usats, per a la seva gestió preventiva i per participació dels representants dels treballadors i treballadores en aquells llocs de treball en què es manegen.
La presentació de la Guia es durà a terme en tres jornades de difusió que com a part final del projecte es celebraran el dia 18 setembre a Madrid, el dia 25 de setembre a Màlaga i finalment el dia 3 d'octubre a València.

Segons l'Agència Europea de Seguretat i Salut en el treball, la manipulació, preparació i administració de medicaments perillosos representa un dels més importants factors de risc per a la salut del personal sanitari. S'estima que a Europa, l'exposició laboral causa 2.220 nous casos de leucèmia que donen lloc a 1.467 morts de professionals de la salut.

Davant d'aquesta situació, cal actuar i prendre mesures preventives per al maneig segur d'aquests medicaments perillosos al llarg de tota la cadena, des de la mateixa entrada al centre sanitari, fins a la seva preparació, administració i acabant per la gestió dels seus residus.