Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

CCOO aconsegueix que s'abonin les despeses de desplaçament per a les cites de control d'una incapacitat temporal

8 de maig 2017, 5:35 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 8 de maig 2017, 5:35 ]

L'Ordre TIN / 971/2009 estableix la compensació per despeses de transports als cridats a control per una incapacitat temporal (IT) abans dels 12 mesos. No obstant això, les mútues persisteixen en no abonar aquestes despeses sota el criteri que el desenvolupament de l'Ordre no ho establia. A sol·licitud d'aclariment del "buit normatiu" que CCOO sol·licita a l'Institut Nacional de la Seguretat Social, l'òrgan administratiu competent contestar que no entén que hi hagi buit normatiu, per la qual cosa no és necessària la seva reglamentació. Per tant, indica la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social que es preveu expressament la compensació de despeses de transport.

Així, les despeses de transport que s'originin a les persones treballadores com a conseqüència dels desplaçaments per acudir a les cites per a control de la incapacitat temporal per contingència comuna a les que són citats per les Mútues col·laboradores amb la Seguretat Social tenen plena cobertura a la ordre TIN / 971/2009, de 16 d'abril.

Per aquest motiu des de CCOO vol deixar clar el següent:

-Cal acudir a les cites de control de la IT per contingència comú que estableixin les mútues. Conservar els justificants de les despeses de desplaçament suportats.

-Cal demanar sempre per escrit a la mútua la compensació d'aquestes despeses generades pel desplaçament per anar a les cites d'IT derivades de contingència comuna.

-Si la mútua no procedeix al reingrés d'aquestes despeses, cal reclamar-los els mateixos. Per a això es recomana, a més d'altres vies de reclamació, utilitzar sempre el mitjà a través de la oficina virtual de reclamacions .