Vaga dels empleats públics de Justícia a Catalunya

3 de set. 2013, 9:20 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Els quatre sindicats de l'Administració de Justícia, UGT, CSIF, STAJ i CCOO, han convocat una manifestació i diverses concentracions davant la Ciutat de la Justícia a Barcelona, ​​que finalitzaran amb una vaga indefinida a partir del 4 de setembre en protesta per la supressió d'una paga extra el 2013.

La Generalitat de Catalunya incompleix l'acord adoptat el 26 de febrer passat pel qual s'adopten mesures excepcionals de reducció de les despeses de personal al servei de l'Administració de Justícia per a l'exercici pressupost 2013, pel qual es redueixen les retribucions del personal de juny a desembre. La Federació de Serveis a la Ciutadania de Catalunya rebutja la reducció de retribucions que la Generalitat ha imposat aquest any, en una quantia equivalent a l'import d'una paga extraordinària, una retallada que és superior al practicat en 2012 pel govern de Mariano Rajoy. El govern central va suprimir una paga extra a tots els funcionaris a nivell nacional, però va aplicar un índex de correcció sobre el personal de Justícia ja que aquests arrossegaven un major retallada en les mensualitats ordinàries des de la retallada del Govern de Zapatero. costat a la retallada retributiu, la convocatòria de vaga inclou altres motius com la successiva pèrdua de drets laborals i el deteriorament de les condicions de treball, de gestió de personal i altres relacionades amb les garanties que s'exigeixen com a pas previ a la implantació de la nova oficina judicial que pretén dur a terme l'administració.