Unai Sordo: "Si no hi ha acord, el desacord no serà" pacífic ", hi haurà una mobilització permanent"

25 de maig 2018, 2:58 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

CCOO i UGT han portat les mobilitzacions a la porta de les seus de la patronal CEOE i CEPYME per trencar la paràlisi en què es troben les negociacions per a un acord salarial que garanteixi la recuperació del poder adquisitiu dels salaris i dels drets arrabassats per les reformes laborals. Les concentracions d'aquest dimarts 22 de maig a quaranta ciutats suposa un pas endavant després de l'advertència als empresaris que si no permeten el repartiment just de la riquesa que generen els treballadors i treballadores, hi haurà conflicte.

Com va recalcar el secretari general de CCOO, Unai Sordo, "La patronal ens està dient que mentre els dividends s'incrementen 17.000 milions i els beneficis en 36.000 milions, i el 80% de les pimes estan en beneficis, els salaris han de seguir perdent poder adquisitiu. això és intolerable, i com això és intolerable, no ho tolerarem ".

"Estem demanant increments salarials que s'han de situar prop del 3%, estem demanant pujar els salaris mínims en els convenis col·lectius perquè" no pot ser que segueixi havent salaris de misèria a Espanya ", va afirmar el secretari general de CCOO davant les més de mil persones que han protestat aquest matí a Madrid.

En la seva intervenció, Unai Sordo va acusar les patronals CEOE i CEPYME d'utilitzar "l'estratègia del calamar", deixar anar tinta per crear confusió i escapar de les seves responsabilitats. Ha explicat que "no és veritat que estiguin plantejant una pujada salarial del 2% i una altra de 0,1% lligada a l'increment de la productivitat." Estan fent una proposta de pujada fins al 2% ", ha subratllat.

Per Unai Sordo," la patronal ens està dient que mentre els dividends s'incrementen 17.000 milions i els beneficis en 36.000 milions, i el 80% de les pimes estan en beneficis, els salaris han de seguir perdent poder adquisitiu. I com això és intolerable, no ho tolerarem ".

El secretari general de CCOO va defensar que la pujada salarial és possible, a més de justa "perquè és la classe obrera la que ha tret a aquest país de la crisi". Va denunciar, en aquest sentit, que "no és veritat que s'hagin baixat salaris per guanyar competitivitat. No és veritat. Les empreses que exporten a Espanya, que són minoria, no són les que menys paguen, les empreses alemanyes, que són les que més exporten, són les que millors salaris paguen ". "La devaluació dels salaris s'ha donat en els sectors més precaritzats i amb menys presència salarial, que moltes vegades depenen d'administracions públiques. Tot el que està passant, està passant perquè s'ha legislat perquè passi. És producte de la reforma laboral i de la reforma fiscal ", ha incidit.

Per això, ha assenyalat Unai Sordo, va llançar un missatge clar: "Necessitem un acord, reforçar els convenis col·lectius, però no ens val qualsevol acord. Volem un acord amb recuperació salarial, amb augment dels salaris mínims de conveni fins als 1.000 euros i lluita sense quarter contra la precarietat ", reiterant que" o hi ha acord amb continguts, o hi ha conflicte ",