Toxo adverteix a empresaris i govern: "Si hi ha voluntat, hi haurà acord. Si no n'hi ha, hi haurà mobilitzacions"

24 de març 2017, 4:34 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 24 de març 2017, 4:41 ]

Amb un minut de silenci per les víctimes de l'atemptat terrorista a Londres va començar l'assemblea de delegats i delegades sindicals de Madrid, en la qual CCOO i UGT van alçar la veu per exigir la millora de salaris, pensions i protecció social. Assemblees com aquesta es van celebrar en nombroses ciutats amb l'objectiu de visibilitzar les aturades i assemblees en empreses en què, al costat de les concentracions davant les seus de la patronal, han participat centenars de milers de persones, i que són "un primer avís a empresaris i govern perquè modifiquin la seva actitud "i s'obrin pas les propostes sindicals, segons va advertir el secretari general de CCOO, Ignacio Fernández Toxo.

Toxo a l'assemblea de delegats de CCOO i UGT

"Hi ha una classe obrera que no es resigna", va afirmar Toxo en relació a la participació de centenars de milers de treballadors i treballadores en la convocatòria d'aquest 23-M, que són els que han patit les conseqüències de la crisi i ara reclamen no quedar-se al marge dels beneficis d'una economia que ha deixat enrere la recessió i creix el 3%.

El secretari general de CCOO ha deixat clar en la seva intervenció que la crisi només ha acabat per a una minoria de la societat: "Acabem de conèixer el balanç de resultats de les empreses de l'IBEX 35, han incrementat un 47% els seus beneficis en 2016 respecte a l' any anterior. Mentrestant, treballadors d'aquestes i altres empreses han perdut els seus llocs de treball o han vist congelats els seus salaris ".

La taxa de beneficis s'ha recuperat, "els rics són més rics i els treballadors són més pobres", ha subratllat Toxo, que va assenyalar que tenir una feina ja no és garantia per sortir de la pobresa.Aquesta és l'herència de les polítiques neoliberals, "l'enriquiment d'uns pocs a costa de l'empobriment de la immensa majoria". Per això, cal mobilitzar-se, per això "és important el que estem fent avui, i el que ha de venir després", va afirmar a manera d'avís.

"Avui estem a les empreses i als carrers aixecant la veu, pressionant perquè canviïn les lleis laborals, per revertir les reformes de 2010 i 2012", incrementant el nivell de pressió perquè s'obri un espai a les taules de negociació amb el govern les propostes sindicals, com la del Pla de Xoc per l'ocupació per reduir l'atur i millorar la qualitat de l'ocupació, i la millora de les pensions.

Amb aquestes mobilitzacions, a més de revertir les reformes laborals i les retallades, volem fer que els empresaris canviïn d'actitud i desbloquegin la negociació col·lectiva. Per Toxo, constitueix gairebé un insult l'oferta de pujada salarial d'entre el 0,5 i el 1,5% que ha fet la patronal amb una inflació del 3%, pel que ha advertit que CCOO i UGT no signaran cap acord que suposi pèrdua de poder de compra. "Els salaris han de millorar, els beneficis han d'arribar a les famílies", ha afegit Toxo, que va concloure amb una advertència dirigida a empresaris i govern: "Si hi ha voluntat, hi haurà acord. Si no n'hi ha, hi haurà mobilitzacions".

Jaume Cedrún: "És possible guanyar les batalles. Per guanyar-les, cal donar-les"

Un missatge semblant va llançar Jaume Cedrún, secretari general de CCOO de Madrid, que en la seva intervenció davant els delegats sindicals de CCOO i UGT va exigir a la patronal la recuperació de la negociació col·lectiva i un repartiment més just del benefici empresarial després de denunciar "l'avarícia empresarial" que ha portat al fet que només la meitat dels treballadors i treballadores de la Comunitat de Madrid tinguin un contracte a temps complet i de caràcter indefinit i que a la regió hi hagi més de 350.000 assalariats i assalariades pobres.

"Aquest estat de coses han de canviar, hem de recuperar els salaris que la classe treballadora ha perdut al llarg de la crisi, perquè han estat els treballadors i treballadores que han carregat amb el desgast de la crisi", ha afegit Cedrún.

Un missatge a la patronal que també s'ha estès a les administracions públiques perquè els empleats i empleades públics "no poden viure en una constant pèrdua de poder adquisitiu". El secretari general de CCOO de Madrid també ha apostat per recuperar l'ocupació perduda en el sector públic com a base per a la recuperació d'uns "serveis públics de qualitat".