Mobilitzacions a les ambulàncies catalanes contra la retallada salarial

29 d’ag. 2013, 1:56 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Mig miler de persones es van manifestar aquest dilluns pels carrers de Barcelona en protesta per la retallada d'un 9,2% dels salaris en el sector de les ambulàncies catalanes que els ha aplicat la patronal. CCOO, UGT i USOC han convocat una vaga per als dies 9, 10, 11 i 12 de setembre si la patronal no retira la mesura durant les negociacions al Tribunal Laboral de Catalunya.

Capçalera de la manifestació.

El personal del sector de les ambulàncies catalanes-uns 4.800-estan en plena mobilització des que la patronal, ACAE, va optar per rebaixar-los el sou un 9,2%. A principis d'agost ja es van convocar nombroses concentracions i acampades a les seus de les principals empreses concessionàries del servei d'ambulàncies, i aquest dilluns s'ha optat per reprendre les protestes traslladant-les a les portes del Palau de la Generalitat, a la plaça Sant Jaume. La manifestació, convocada pels tres sindicats majoritaris-CCOO, UGT i USOC-, és un dels últims mecanismes de pressió dels treballadors del sector abans que els sindicats i la patronal se senten a negociar a la taula del Tribunal Laboral de Catalunya , el proper 6 de setembre. Per si els representants de les empreses no opten per rectificar durant les converses, els sindicats ja han convocat una vaga per als dies 9, 10, 11 i 12 de setembre, que només desconvocaran si la patronal fa marxa enrere. Els treballadors estan especialment molestos perquè la decisió de retallar sous es va prendre de manera unilateral, "sense que tinguéssim cap interlocutor vàlid perquè estaven tots de vacances", assenyala Venanci Garcia, el delegat sectorial de CCOO. Els treballadors es queixen a més que les empreses han recorregut als salaris per traslladar-hi el gruix de la retallada que al seu torn han patit des del departament de Salut. Els concerts-la majoria d'empreses del sector es financen íntegrament amb diners públics-s'han reduït en un 4,6% aquest curs, el mateix percentatge que s'ha retallat als treballadors si es reparteix l'esmentat 9,2% que s'aplica des de juliol en 12 mesos. "Volen que els treballadors carreguem amb la rebaixa", denuncia García, per després afegir que ja fa temps que el col · lectiu pateix reduccions de sou: els sindicats calculen que els treballadors guanyen un 20% menys del que ingressaven en 2010. Continuen les acampades Quan els treballadors es van assabentar de la rebaixa, una de les principals respostes que van oferir va ser acampar davant les empreses majoritàries del sector. Tres setmanes després, la majoria de campaments segueixen en peu. Actualment hi ha botigues aixecades davant l'empresa Ambulàncies Condal a Hospitalet de Llobregat ia Martorell. A Barcelona, ​​n'hi ha a les portes de l'empresa Ambulàncies Domingo, al carrer Pere IV. I a partir del 26 d'agost ha començat una a Terrassa, davant l'empresa Ambulàncies Egara.