Més de cent mil manifestants a favor de la sanitat pública posen el colofó ​​a dues jornades d'exitosa vaga a Galícia

12 de des. 2013, 5:25 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

CCOO qualifica d '«històric» el seguiment de la vaga, superior al 80% en la majoria de torns, i destaca el compromís ciutadà al secundar massivament tretze manifestacions

Capçalera de la manifestació.

Més de cent mil persones van sortir a la tarda dimarts als carrers i places de les principals viles i ciutats de Galícia, tretze manifestacions en total, per exigir la continuïtat de la sanitat pública i rebutjar les temptatives de privatització. Per a la Federació de Sanitat de CCOO, aquest va ser el «millor colofó ​​possible» per a dues jornades de vaga que van tenir un seguiment «històric», superior al 80% en la majoria dels torns. El sindicat destaca l'elevada participació en les aturades a Tot i que la vaga va tenir dos dies de durada i també malgrat la que els serveis mínims van superar amb molt el 30%. Per a la Federació de Sanitat, aquestes dades proven el «compromís i responsabilitat» dels professionals de la salut i també de la resta de la ciutadania, que es va sumar de manera massiva a les mobilitzacions. El secretari general de la Federació de Sanitat de CCOO de Galícia, Àngel Cameselle, denuncia també els intents del Servizo Galego de Saúde (Sergas) de «estirar els serveis mínims» reprogramant per als dies de vaga proves no urgents amb la intenció de «rebentar» les aturades. CCOO reclama que al capdavant de la sanitat pública estiguin persones que apostin realment per l'estat social i no, com fins ara, persones més interessades en convertir la sanitat en un negoci. Per això, el sindicat reivindica que els centres públics puguin funcionar al 100% de la seva capacitat, sense quiròfans, llits o plantes senceres tancades que només provoquen llistes d'espera «interminables». La Federació de Sanitat lamenta el «vergonyós espectacle» del president de la Xunta i de la consellera de Sanitat negant l'evidència de les seves actuacions-retallades, repagament i processos de privatització-i critica que continuïn sense fer cas del «clam social» en defensa de la sanitat pública i l'estat del benestar. Finalment, CCOO la retirada del decret de gestió clínica, per «innecessari» i per introduir mesures privatitzadores. Àngel Cameselle afirma que l'única manera de millorar la sanitat passa per tenir un pressupost suficient, no per canviar el model de gestió per «premiar els interessos privats».