Mes de 100 dies de vaga dels treballadors i treballadores de Panrico

23 de gen. 2014, 9:31 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
Foto El Comitè de Vaga de Panrico ha fet aquest matí una roda de premsa a la seu de CCOO de Catalunya, en ocasió dels 100 dies de vaga. A la mateixa han assistit i intervingut el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, el secretari general de la Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya, Miguel Ángel Domínguez, i el President del comitè d'empresa, Ginés Salmerón.

El President del comitè d'empresa ha explicat com és la situació actual del conflicte, l'actitud de la Direcció de l'empresa i en particular de Carlos Gila, conseller delegat, que té ja una trajectòria històrica a gestionar conflictes laborals. Valora molt positivament l'estat d'ànim dels treballadors i treballadores després de més de 100 dies de vaga i afirma que mantindran la vaga perquè les condicions de l'ERO presentat per l'empresa són inacceptables. La defensa dels llocs de treball és irrenunciable.

Per a CCOO, la Direcció de Panrico no vol negociar i utilitza una actitud provocadora cap als treballadors. No són de rebut les declaracions aparegudes en la premsa, i atribuïdes a l'empresa, criminalitzant als treballadors i treballadores sobre la possibilitat d'enverinament dels productes que poguessin tornar a produir-se en la fàbrica. CCOO està estudiant si escau o no una querella. Està demostrat que l'empresa Panrico segueix conculcant el dret de vaga distribuint productes que es fabriquen a la planta de Santa Perpètua de Mogoda i ara es fabriquen en altres plantes de l'Estat. La Inspecció de Treball ha emès ja un informe favorable als treballadors.

CCOO segueix confiant en el paper mediador de la Generalitat que faciliti una solució al conflicte. Els 100 dies de vaga la converteixen en una de les vagues de més durada a Catalunya i valora la solidaritat expressada per desenes de comitès d'empresa, organitzacions sindicals, partits i coalicions, així com la comprensió i ajuda de molts ajuntaments de la comarca del Vallès Occidental.

CCOO continuarà donant suport a la lluita dels treballadors i treballadores de Panrico en defensa dels seus llocs de treball.

Feu clic per veure les declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, Miguel Ángel Domínguez, secretari general de la Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya, i Ginés Salmerón, president del comitè d'empresa de Panrico, efectuades el dijous 23 de gener de 2013.
23/01/2014