La vaga a l'educació a Catalunya té un seguiment de més del 55% a les 9'00h del matí

9 de maig 2013, 2:02 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Des de l'oficina de premsa de CCOO de Catalunya estem recollint les dades de la incidència de la vaga general d'avui dijous, 9 de maig, a l'educació, i hores d'ara ja podem confirmar que la vaga està tenint un important seguiment global de més del 55%. A mesura que anem recollint les dades de l'ensenyament secundari i altres sectors, aquesta xifra probablement anirà augmentant.

Aquesta és la segona vegada que tots els àmbits de l'educació de totes les comunitats autònomes convoquen una vaga com a acte de protesta als múltiples atacs que estan patint els serveis educatius públics i és també la primera vaga contra la LOMCE. La gran majoria de centres han plantejat aquest 9 de maig com a jornada de lluita amb vaga dels professionals, però que compten amb el suport de les famílies que ens acompanyaran a la manifestació central que tindrà lloc a les 12'30h a la Plaça Universitat de Barcelona.

Destaquem que FAPAC i FAPAES han fet una crida a les AMPA i les famílies a donar suport a aquesta vaga per tal de mostrar el rebuig de la comunitat educativa a les retallades massives que pateix l'educació pública al nostre país i a aquesta llei contra l'educació que entrarà al Consejo de Ministros el dia 10 de maig. El suport a aquesta convocatòria per part de FAPAC i FAPAES ha estat molt clar, explícit i inequívoc.

Us recordem algunes de les manifestacions i concentracions que tindran lloc avui a Catalunya i que es preveu que seran multitudinàries:

-BARCELONA: 12'30h, Pl. Universitat
-TARRAGONA: 12'00h, concentració davant SSTT; 18'00h manifestació Pl. Imperial Tarraco
-GIRONA: 18'00h, Torre del Rellotge de la Devesa
-LLEIDA: 18'00h, davant Governació