La Llei mordassa: contra els drets i llibertats de la ciutadania

22 de des. 2014, 13:24 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Davant l'aprovació parlamentària de la Llei de Seguretat Ciutadana i la seva imminent ratificació pel Senat, la Cimera Social reitera la seva oposició i anima la ciutadania a participar en les mobilitzacions convocades aquest cap de setmana

El passat mes de juny va tenir lloc una Cimera Social Monogràfica per fer un "Revisió a la Justícia a Espanya". En aquesta reunió es va constatar que a través d'aquest tipus d'iniciatives legislatives per part del Govern, s'incorporen noves restriccions a l'exercici de drets fonamentals i es retallen les llibertats democràtiques, envers això fer callar la protesta social, el que és propi de governs autoritaris . Es pretén convertir el conflicte social o laboral en un continu conflicte d'ordre públic; s'avança una nova política penal basada en l'exclusió social; es limiten les llibertats ciutadanes i lluny d'oferir vies d'integració i d'expressió articulada dels conflictes socials s'opta per l'acció repressiva. A més de la coneguda com a Llei Mordassa, la reforma de la llei orgànica del poder judicial, la del Codi Penal, l'anomenada Llei de Taxes, la reforma laboral o l'ofensiva penal contra el dret de vaga i la criminalització de la llibertat sindical, constitueixen un retrocés sense precedents en la recent història del nostre país, com ho demostren els més de 60 processos oberts a centenars de sindicalistes pel sol fet d'exercir el dret constitucional de vaga; es posen traves, en molts casos insalvables, per accedir en igualtat de condicions a l'acció de la justícia; en definitiva es produeix una radical involució de drets i llibertats democràtics. Per tot això, la Cimera Social estatal, crida a la participació ciutadana en les mobilitzacions convocades aquest cap de setmana en més d'una dotzena de ciutats espanyoles, per paralitzar l'aprovació definitiva de la Llei Mordassa al Senat.