La FI.CCOO.CAT i l'MCA-UGT convoquen vaga al sector del metall de Catalunya per al 23 de mai

13 de maig 2013, 1:56 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
 La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya i la Federació Nacional de MCA-UGT de Catalunya han registrat a les cinc seus patronals del metall que formen part de la comissió negociadora del Conveni del metall de Catalunya (Unió Metal·lúrgica de Catalunya, UPM de Barcelona, APEMTA de Tarragona, FEGMETALL de Girona i FEMELL de Lleida) la comunicació oficial de vaga sectorial a Catalunya per al dia 23 de maig, en el marc de la jornada de mobilització i lluita en defensa de la negociació col·lectiva i l’ocupació, que CCOO i UGT han convocat  a Catalunya per a aquell dia.

Ambdós sindicats denuncien la posició de bloqueig patronal en el procés de negociació del conveni col·lectiu autonòmic, que incompleix els acords assolits en matèria salarial, que no s’afronten des del 2012, i demostra una manca clara de voluntat per desenvolupar el marc autonòmic del conveni col·lectiu, tal com es va acordar l’any 2012 amb la constitució de la comissió negociadora.

També denuncien els criteris que les patronals intenten imposar en la negociació, aprofitant els avantatges que els brinda la reforma laboral i l’amenaça de la pèrdua de la ultraactivitat dels convenis actuals a partir del 7 de juliol, amb la pretensió de deixar decaure els convenis provincials del metall i regular a la baixa les condicions de treball d’un sector que ocupa més de 250.000 treballadors i treballadores a Catalunya.

UGT i CCOO fan una crida als treballadors i treballadores dels sectors siderometal·lúrgics de Catalunya a secundar la mobilització del 23 de maig, amb la vaga sectorial del metall, i emplacen els empresaris i els seus representants a fer un exercici de responsabilitat i desbloquejar la negociació del Conveni del metall de Catalu