La Federació de Sanitat de CCOO crida a la mobilització als Empleats Públics el proper dia 30 de setembre

29 de set. 2015, 12:57 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

La Junta i Sacyl no volen aplicar el reial decret llei 10/2015 que retorna als Empleats Públics una part del que tret el 2012

Roda de premsa per la recuperació de drets

La conselleria de Presidència es nega a retornar-nos els dies i la paga extra, i la conselleria de Sanitat diu que el sisè moscoso no és motiu per reduir la jornada anual i si al final es concedeix serà sense substitut. És a dir, que la primera proposta de la Junta per retornar els drets dels Empleats Públics de Castella i Lleó deixa clar que mentre uns els han de gaudir sense problemes, en Sacyl caldrà agafar-los a costa que el treball t'ho faci el teu company. La sanitat és un servei essencial, i tant la Junta de Castella i Lleó com la conselleria de Sanitat s'omplen la boca de parlar de l'alt grau d'acceptació que té entre la seva ciutadania. Però aquest servei essencial té característiques pròpies i diferencials, que al final perjudiquen als seus professionals perquè aquestes característiques específiques suposen una discriminació molt negativa amb relació a la resta dels empleats públics. L'aplicació de la jornada de 37,5 hores en l'àmbit de Sacyl significa que la majoria dels treballadors de la sanitat pública hagin de treballar fins a 16 dies més a l'any, cosa que aquesta conselleria de Sanitat no està disposada de cap manera a solucionar. A més, la negativa a abonar la resta de la paga extra, com a resta d'Empleats Públics, fa que en el cas de Sacyl dels treballadors es vegin més afectats per la desaparició o retallada d'altres complements salarials al marge del que se'ns va arrabassar al seu moment. No s'entén que la paga extra dels professionals de Sacyl generi dèficit i no el generi la d'altres empleats públics. Si bé els dies d'antiguitat afecten a tots per igual, el sisè dia de lliure disposició que posen en dubte que calgui tornar , anuncien que en tot cas seria sense substituir, i la no substitució en el camp sanitari només porta a perjudicar ja degradar encara més la qualitat de l'assistència, que només es manté amb prou feines per l'esforç dels treballadors, que ja estan assumint també les conseqüències de la reestructuració en Atenció Primària i de les jubilacions o desaparició de places en Atenció Especialitzada. Per això, i davant la decisió d'aquest govern autonòmic, la Federació de Sanitat de CCOO de Castella i Lleó crida a la mobilització el proper dia 30 de setembre a les 12 del migdia a les portes de tots els centres sanitaris de Sacyl, contra el maltractament i la discriminació i per la recuperació dels drets arrabassats en 2012.