"La contractació temporal, en general, es fa en frau de llei"

5 de set. 2018, 10:10 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Imatge relacionada

El secretari general de CCOO, Unai Sordo, ha reclamat avui "un model laboral més equilibrat", que atac seriosament la precarietat i el frau, un model que "es carregui la reforma laboral" o, si no, modifiqui els seus aspectes essencials . En una entrevista a Ràdio Euskadi aquest matí, a més, i pel que fa a les pensions, ha demanat recuperar el consens trencat amb la reforma de les pensions de 2013 del govern del PP per "obrir la discussió sobre els ingressos del sistema públic de pensions i garantir la qualitat i viabilitat de les pensions ".

"Cal perseguir el frau en la contractació". Aquesta és una de les mesures que ha proposat el secretari general de CCOO per posar límit a les altíssimes taxes de precarietat, temporalitat i contractació parcial no desitjada que, segons ha denunciat, obeeixen en general a què la contractació temporal es realitza en frau de llei .

Per Unai Sordo, la contractació i l'acomiadament - "l'acomiadament ha de ser l'última opció davant les dificultats" -, la capacitat de l'empresari per modificar unilateralment les condicions de treball, la prevalença del conveni d'empresa sobre el sectorial - "és un disbarat que un conveni d'empresa pugui empitjorar el salari d'un conveni sectorial "- o la ultraactivitat -" una espasa de Dàmocles que amenaça la negociació col·lectiva "-, són aspectes que s'han de modificar substancialment de la reforma laboral de 2012.

La fiscalitat, corregir el diferencial de 7 punts amb els països europeus per posar en marxa mesures que deixin enrere el període d'austeritat que ha estat tan perjudicial per a la societat, així com les pensions, segons el parer del secretari general de CCOO, necessiten també de canvis. En el cas de les pensions ha advocat per recuperar el consens trencat pel govern del PP amb la reforma de 2013. "Cal obrir un debat sobre els ingressos i preguntar quin percentatge del que produeix es vol destinar a pensions per assegurar la viabilitat del sistema ", va assenyalar Unai Sordo, per a qui un pacte polític per garantir el sistema públic és possible.

D'altra banda, en relació al govern que presideix Pedro Sánchez, ha assenyalat que "ha de passar de les paraules als fets, de les declaracions i anuncis pràcticament cada dia, a posar mesures sobre la taula en aspectes com la política laboral i la fiscalitat, que, segons el parer del secretari general de CCOO, són prioritaris