"La conflictivitat laboral s’estendrà aquest mes per tot el país com una taca d'oli"

13 de maig 2013, 10:16 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
El secretari confederal estatal d'Acció Sindical de CCOO, Ramón Górriz, ha advertit que no permetrà que decaiguin més de 1.400 convenis col•lectius a partir del pròxim 7 de juliol, com a conseqüència de la limitació de la seva ultraactivitat imposada pel PP que determinades cúpules patronals tracten d'aprofitar per rebaixar les condicions salarials i laborals de centenars de milers de treballadors.
Ramón Górriz va anunciar el divendres en un plenari d'Acció Sindical celebrat a Toledo que al llarg d'aquest mes de maig “els conflictes i les mobilitzacions s’estendran per tot el país, sector a sector, empresa a empresa, com una taca d'oli” per forçar les patronals a tancar la negociació col•lectiva i impedir que decaiguin els convenis.

El secretari confederal d'Acció Sindical de CCOO va indicar que el sindicat ha fet propostes a les patronals per prorrogar la ultraactivitat dels convenis i per sotmetre a mediació els que estiguin bloquejats i va recalcar que “urgeix” un acord.

Górriz va remarcar que CCOO no permetrà “que es debiliti la negociació col•lectiva, que és l'element central en la pugna per la distribució de la riquesa entre el capital i el treball. Digui el que digui el BOE, és un tema entre empresaris i treballadors”.

Finalment, va recordar que sí que ha estat possible tancar nombrosos convenis col•lectius, tant sectorials com d'empresa, i va denunciar que “on hi ha bloqueig és per l'actitud aprofitada de l'empresariat, que vol que decaigui la ultraactivitat per empitjorar les condicions de treball de la gent”.