El sector de les ambulàncies es manifestarà dilluns a Barcelona per garantir la qualitat assistencial i els drets dels treballadors

21 d’ag. 2013, 2:33 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
Els sindicats majoritaris del sector de les ambulàncies, CCOO, UGT i USOC, han convocat mobilitzacions a Barcelona el proper dilluns 26 d’agost amb l’objectiu de garantir la qualitat assistencial del transport sanitari públic i els drets dels treballadors del sector davant les mesures il•legals que imposa la patronal ACEA.

La protesta començarà a les 10.30 hores enfront de la Basílica de la Sagrada Família ( Carrer Mallorca 401). Un cop conclosa aquesta concentració els manifestants faran un trajecte a peu que baixarà pel Passeig de Sant Joan, Ronda de Sant Pere, Plaça Urquinaona, Via Laietana i que finalitzarà a la Plaça de Sant Jaume davant el Palau de la Generalitat on al voltant de les 12.30 hores tindrà lloc una nova concentració..

Els sindicats reclamen la garantia en la qualitat assistencial per part de l’usuari a un servei del transport sanitari públic digne. En l'actualitat després de les retallades aplicades, en el transport sanitari no urgent ha augmentat els temps d'espera i en el transport sanitari urgent ha augmentat el temps de resposta. També reclamen la garantia dels drets dels treballadors del sector al compliment del Conveni Col•lectiu. En l'actualitat els treballadors del sector pateixen un incompliment del Conveni per part de la patronal, suportant un esforç econòmic del 18,99%, que posa en greu risc l'estabilitat dels professionals que realitzen el servei del transport sanitari a Catalunya.

Davant d’aquesta situació els sindicats del sector han convocat una vaga pels dies 9, 10, 11 i 12 de setembre.