CCOO s'ofereix als poders públics ia la societat civil per col·laborar en la crisi dels refugiats

7 de set. 2015, 8:32 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-CCOO ha fet públic un comunicat en el qual manifesta la seva intenció de col·laborar per, almenys, alleujar la dramàtica crisi humanitària que afecta a centenars de milers de persones (400 mil segons Eurostat) que han arribat a la Unió Europea en situació de risc i / o persecució. "Són les institucions comunitàries i els caps d'Estat i de Govern dels que han d'abordar amb urgència i al més alt nivell la crisi de les / els refugiats que fugen dels seus països en situació de greu conflicte humanitari de caràcter bèl·lic, amb risc per a la seva integritat i la de les seves famílies, molts d'ells nens. No obstant això, i donada la dimensió de la tragèdia -de magnituds desconegudes des de la segona Guerra Mundial- CCOO considera que totes les organitzacions de la societat civil són necessàries per fer front a aquest drama "

En aquest sentit, la Direcció Confederal de CCOO ha enviat una circular a totes les seves organitzacions perquè en els seus sectors i territoris es posin a disposició de les administracions públiques (central, autonòmica i local), de la societat i de les persones que vénen buscant protecció i col·laborin per tal que la resposta del nostre país en aquesta crisi humanitària no es limiti a una simbòlica quota d'acollida de refugiats / es. "Resulta del tot intolerable l'actitud mesquina i roí del Govern espanyol, al qual exigim que sàpiga estar a l'altura de les circumstàncies", assenyala CCOO. CCOO, en conseqüència, ofereix els seus locals, infraestructures i serveis i quants recursos faciliti el sindicat i l'afiliació a disposició d'una iniciativa política i civil que sigui capaç d'actuar coordinadament i aconseguir així, que la resposta del nostre país superi amb escreix els límits imposats per les autoritats nacionals i comunitàries. "És de destacar la iniciativa d'alguns ajuntaments i comunitats autònomes per actuar en aquesta direcció i oferir-se com a lloc d'acollida", saluda CCOO. Finalment, CCOO creu imprescindible que la societat civil europea i espanyola es mobilitzi per fer front a aquesta tragèdia i al mateix temps neutralitzar amb missatges constructius, realistes i solidaris els discursos demagògics i xenòfobs que s'observen en diversos països de la UE.