CCOO presenta la seva campanya en defensa dels drets laborals, l'ocupació i el poder adquisitiu dels treballadors públics "ANEM A RECUPERAR EL ARRABASSAT!"

7 de set. 2017, 11:27 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 7 de set. 2017, 11:32 ]

CCOO ha presentat la campanya 'Anem a recuperar el arrabassat! en defensa dels serveis públics i per la recuperació dels drets arrabassats als i les treballadors públics, en roda de premsa, en la qual la secretària confederal d'Acció Sindical, Mercedes González, i els secretaris generals de les Federacions de l'Àrea Pública de CCOO, han reclamat que la recuperació econòmica anunciada pel Govern "reverteixi en els treballadors del sector públic i en la ciutadania en el seu conjunt". Recuperació del poder adquisitiu i de l'ocupació pública perdut, de tots els drets arrabassats i la defensa dels serveis públics, són les principals reivindicacions de la campanya que, si no són recollides adequadament en els PGE per a 2018, donaran pas a mobilitzacions, sense descartar "una mobilització contundent"

La secretària confederal d'Acció Sindical de CCOO ha explicat que el Govern ha utilitzat els PGE en els anys de crisi per quadrar els comptes públics a costa dels drets i dels serveis públics, una política que ha consolidat la desigualtat i la precarització, i que a més d'injusta ha resultat ineficaç econòmicament. En la seva opinió, en el context de millora de la situació econòmica és el moment de "recuperar el arrabassat". Per a això, ha afirmat, el Govern ha de seure a negociar i dotar suficientment els PGE amb l'objectiu de recuperar l'ocupació perduda, els salaris, la qualitat dels serveis públics (sanitat, ensenyament, atenció a la dependència, a les Dones víctimes de violència de gènere, ...) i drets com la Negociació Col·lectiva en l'àmbit de les administracions públiques.

Les mateixes exigències han plantejat els secretaris generals de les Federacions de CCOO que constitueixen l'Àrea Pública - Antonio Cabrera, de la Federació de Sanitat i Serveis sociosanitaris; Francisco García, de la Federació d'Ensenyament, i José Francisco Fernández, de la Federació de Serveis a la Ciutadania -, que han advertit que si les reivindicacions sindicals no són recollides en els PGE 2018 no descarten convocar concentracions i aturades, sense renunciar a cas necessari a "una mobilització contundent".

Recuperar l'ocupació perduda

Per a CCOO, "ja no hi ha excuses per a la recuperació de l'ocupació pública perdut", al voltant de 300.000 persones, el que exigeix "eliminar la taxa de reposició en tots els sectors públics i reduir les altes taxes de temporalitat". El secretari general de la Federació de Serveis a la Ciutadania, Pepe Fernández, ha advocat també per la recuperació dels salaris - els empleats públics han perdut un 12% de mitjana de poder adquisitiu - i per una negociació col·lectiva real. "El Govern ha de deixar de posar obstacles a la negociació", ha assenyalat.

En la mateixa línia, Antonio Cabrera, secretari general de la Federació de Sanitat i Serveis sociosanitaris, va denunciar que en el sector sanitari s'han perdut prop de 28.000 llocs de treball i que s'ha produït un transvasament de recursos públics al sector privat. En aquest sentit, ha subratllat que recuperar drets significa consolidar els serveis públics, com la sanitat, i revertir les privatitzacions.

Francisco García, secretari general de la Federació d'Ensenyament, és imprescindible recuperar ocupació en quantitat i qualitat: "S'han perdut 36.500 els llocs de treball a l'ensenyament públic des de 2009, i ha augmentat la precarietat, un de cada quatre professors són interins", ha indicat .

Mobilitzacions

La campanya presentada aquest matí per CCOO representa un emplaçament al Govern perquè els pressupostos generals de l'Estat recullin les seves reivindicacions. És una campanya informativa a través d'un procés d'assemblees en els centres de treball, en paral·lel a un procés de reunions institucionals per aconseguir acords, que es transformarà en una campanya de mobilitzacions, si cal."No descartem una gran mobilització, consensuada amb la resta de sindicats", adverteix CCOO.