CCOO i UGT mostren la seva consternació pels atemptats de París i criden a la societat civil a preparar una manifestació contra el terrorisme

16 de nov. 2015, 8:12 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 16 de nov. 2015, 8:13 ]

-CCOO i UGT traslladen la seva solidaritat en el seu dolor als familiars de les víctimes, i fan una crida a la societat civil ia les seves organitzacions socials i polítiques per a preparar amb urgència una gran manifestació contra el terrorisme. Els dos sindicats convoquen aturades de 5 minuts el Dilluns 16 de novembre

Les xifres parlen per si soles: més de 127 persones assassinades i 180 ferits en diversos districtes de París per l'acció coordinada i planificada del terrorisme gihadista que ha tornat a causar dolor i mort contra el poble francès. "No estem davant d'una acció aïllada, estem davant un atac a la democràcia i als drets humans de l'Estat de dret, a França ia la resta del món, per això, després d'expressar el nostre dolor i solidaritat amb les víctimes i les seves famílies, correspon a la política ia la democràcia organitzar una gran manifestació en defensa de la pau, la llibertat i la seguretat ", han declarat els secretaris generals de CCOO i UGT, Ignacio Fernández Toxo i Cándido Méndez. En conseqüència, CCOO i UGT s'han posat en contacte de forma conjunta amb Govern, partits i organitzacions socials, amb les institucions del país, per transformar la indignació davant el terror en una mobilització conscient, serena i ferma, en tots els carrers d'Espanya que renovi la nostra confiança en la democràcia i les seves institucions , i envieu un missatge rotund de solidaritat i suport a les institucions gales. En aquest sentit, CCOO i UGT han decidit convocar una aturada de 5 minuts i concentracions de silenci, el dilluns 16 de novembre, a les 12 hores, en tots els centres de treball. D'altra banda, CCOO i UGT demanen a la Unió Europea que surti de la seva passivitat i activi un pla de lluita coordinada contra el terrorisme, posi al servei de les autoritats democràtiques franceses tots els recursos de la Unió i exigeixi la plena cohesió dels estats democràtics membres per respondre al terrorisme gihadista. Tant CCOO com UGT ja han remès al govern i als sindicats francesos seu dolor i solidaritat pel succeït, dolor i solidaritat que han de traslladar a les famílies de les víctimes.
Foto : Christian Hartmann (Reuters)