CCOO i UGT criden a formar cadenes humanes per salvar els ajuntaments

29 d’oct. 2013, 8:04 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Les Federacions de Serveis a la Ciutadania de CCOO i de Serveis Públics d'UGT donen suport a la convocatòria de la Confederació Estatal d'Associacions de Veïns (CEAV) per formar cadenes humanes en tots els ajuntaments contra la reforma de l'Administració Local, l'pròxim 30 d'octubre , a les 19 hores, sota el lema "Defensa el teu ajuntament: per la democràcia local i els drets socials".

Cartell convocatòria

CCOO i UGT comparteixen plenament les reflexions que es fan des del moviment veïnal espanyol quan afirma, en el manifest que ha fet públic, que "els ajuntaments han estat, des de la seva democratització en 1979, l'administració més propera a la gent, la qual ha atès de manera més ràpida les seves demandes i la que ha estat més atenta a les necessitats dels més necessitats ". Les organitzacions sindicals denuncien, com també denuncia el moviment veïnal, que d'aprovar definitivament el projecte de llei en la seva actual redacció suposarà en molts casos la pèrdua de múltiples serveis públics que patirà directament la ciutadania perquè ningú els prestarà, mentre que altres passaran a ser privatitzats (podent ser gaudits únicament per qui els pugui pagar) que és el veritable objectiu de la reforma. El projecte de llei porta més associat la pèrdua d'ocupació. CCOO i UGT també comparteixen la reflexió que les associacions de veïns realitzen quan afirmen que "ha de ser l'interès de la ciutadania el que primi a l'hora d'abordar una reforma de tal calat i de tal importància com la que es pretén "i no suposats interessos econòmics en el curt termini que oculten en realitat l'interès d'acabar amb el paper que les administracions democràtiques més properes a la ciutadania van jugant, per fer negoci amb els seus serveis públics. Per això, els dos sindicats fan una crida a difondre en totes les localitats i barris la convocatòria ia participar-hi. El proper dia 30 d'octubre, a les 19:00 hores, acudeix a les portes del teu ajuntament. Participa a la cadena humana. ¡Protegeix el teu ajuntament! És públic, és teu, sálvalo!