CCOO i UGT convoquen mobilitzacions contra l'encariment de la vida i per la pujada dels salaris i de les pensions

14 de febr. 2017, 8:15 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Els secretaris generals de CCOO i UGT, Ignacio Fernández Toxo i José Álvarez, han anunciat la convocatòria de mobilitzacions, que començaran amb manifestacions el proper diumenge 19 de febrer contra la carestia de la vida i reivindicar pujades salarials i l'increment de les pensions per recuperar poder adquisitiu, i que seguiran el 22 de febrer amb concentracions davant les seus de les organitzacions empresarials i delegacions de govern per desbloquejar la negociació col·lectiva en el sector privat i públic. "Estem davant d'un procés creixent i sostingut de mobilitzacions fins aconseguir els nostres objectius", ha explicat Toxo.

En roda de premsa celebrada aquest matí, Toxo i Álvarez, acompanyats dels responsables d'Acció Sindical dels dos sindicats, han anunciat les mobilitzacions que CCOO i UGT han convocat contra l'increment dels preus, en primera instància, i per la recuperació del poder adquisitiu de salaris i pensions. "L'IPC de gener, amb una pujada del 3 per cent, ha encès les alarmes", ha assenyalat el secretari general de CCOO, que ha avisat que l'increment dels preus de l'electricitat i el gas ve a empitjorar encara més la situació de milions de persones, com la dels pensionistes i jubilats que, amb una pírrica pujada del 0,25% de les seves pensions per a aquest any, perdran poder adquisitiu.

"Són necessàries mesures urgents per posar remei a aquesta situació", ha dit Toxo, que ha asseverat que "no permetrem que els pensionistes i jubilats iniciïn un camí de deteriorament de les seves pensions", a conseqüència de la fórmula de revaloració que fixa la reforma de les pensions de 2013, "l'única que s'ha aprovat sense consens social ni polític".

Els sindicats sortiran al carrer aquest diumenge a més de 40 localitats - Esquerra Unida, PSOE i la Cimera Social han donat du suport a les manifestacions - contra l'encariment de la vida. Les pujades salarials i l'increment de les pensions, també presents en les reivindicacions, han de prendre encara més protagonisme el 22 de febrer, amb la convocatòria de concentracions davant les seus de la patronal i, encara per concretar, d'organismes de l'administració pública, per desbloquejar la negociació col·lectiva.

"El temps s'ha esgotat, estem a la pròrroga", ha assenyalat Toxo per il·lustrar que no hi ha acord, ni tan sols reunions o negociacions amb la patronal per renovar l'Acord per a l'Ocupació i la Negociació Col·lectiva. En aquest cas, l'objectiu per als sindicats és guanyar poder adquisitiu - proposen pujades del 1,8 al 3% -, pel que ha advertit que "no acceptarem que el punt de partida de les negociacions per als increments salarials sigui 0" i que l'acord serà més difícil com més temps transcorri. La convocatòria de mobilitzacions inclou l'Àrea Pública on es viu una situació similar de bloqueig de les negociacions, va explicar Toxo, que va destacar la ferma voluntat de seguir amb les mobilitzacions - a mitjans de març es duran a terme més, aturades i concentracions, fins a aconseguir els objectius que ens hem fixat "." Estem davant d'un procés sostingut i creixent de mobilització ", ha subratllat.