CCOO, IAC i UGT valoren la Resolució del Parlament per la recuperació dels drets dels treballadors de la Generalitat

21 de gen. 2016, 5:23 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Aprovada per tos els grups parlamentaris avui dimecres, 20 de gener

-Dimecres, 20 de gener, el Parlament de Catalunya ha aprovat una Resolució en relació al retorn dels drets econòmics i laborals dels treballadors i treballadores de la Generalitat, presentada conjuntament per tots els grups parlamentaris, per la qual:

-Es garanteix el cobrament del que resta pendent de la paga de 2012 en els exercicis pressupostaris 2016 i 2017, i com a data màxima de percepció el 31 de març de 2018.
-Deroga de forma gradual l'Acord de Govern per eliminar l'aplicació del descompte del 5% perquè es cobri la paga íntegra.
-El Govern no aplicarà noves mesures per limitar el dret a percebre la paga extra del 2012.
-Recupera els dies de permís i de vacances per antiguitat des del 2016.
-Obliga a la Mesa General de la Funció Pública a establir un calendari de negociació per a la recuperació de les pagues del 2013 i 2014, així com de la resta de drets arrabassats el 2012.

Els sindicats CCOO, IAC i UGT valorem aquesta resolució com un pas endavant en la recuperació dels nostres drets i demanem una reunió urgent de la Mesa General per desenvolupar i concretar la seva aplicació.

D'altra banda lamentem que el Govern anterior no hagués atès les nostres demandes i demanem a l'actual Govern un canvi d'actitud, en el fons i en les formes, per millorar les condicions econòmiques, laborals, professionals i socials del personal de la Generalitat i del seu sector públic.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de gener de 2016