CCOO exigeix ​​la devolució de la paga extra del 2012 als empleats públics

18 de març 2014, 13:53 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Full informatiu

En el dia d'ahir es va mantenir una reunió de la Taula General dels Empleats Públics , en la qual CCOO va exigir una vegada més la recuperació de la paga extraordinària de desembre de 2012.CCOO li va recordar a l'Administració, que hi ha nombroses sentències favorables als empleats públics, conflictes col · lectius guanyats en primera instància i alguna sentència ja ferma, que dictamina la seva devolució, així com informe de la Defensora del Poble recomanant a la Secretaria d'Estat seu abonament. Per tot això els instem a l'obertura d'un procés negociador, per a la seva recuperació amb caràcter immediat.CCOO informat a més que en determinades comunitats autònomes i diferents ajuntaments, ja han arribat a acords amb les organitzacions sindicals i s'està tornant l'esmentada paga extra. L'Administració va informar que no podien arribar a un acord ni a la seva negociació per contravenir la normativa bàsica i que no tenien competència per a això, pel que van decidir esperar a la sentència del Tribunal Constitucional o ordre expressa de la Secretaria d'Estat. Una vegada més el Govern Regional del Partit Popular penalitza als seus empleats públics i vulnera el dret a la negociació col · lectiva.