CCOO dóna suport a la marxa dels afectats per l'Hepatitis C

9 de gen. 2015, 9:53 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

• Promourà una campanya internacional entre els inversors de la farmacèutica

El sindicat dóna suport a la marxa d'aquest dissabte, 10 de gener, convocada per la Plataforma d'Afectats per l'Hepatitis (PLAFHC) des l'Hospital 12 d'Octubre al Palau de la Moncloa. En la mateixa participarà una delegació de CCOO, encapçalada pel secretari general de CCOO de Madrid, Jaime Cedrún.

CCOO considera que qualsevol persona malalta hauria de tenir dret a rebre un tractament adequat per curar la seva malaltia, permetre la seva recuperació o, almenys, pal·liar el seu patiment. Aquesta és una base essencial dels sistemes sanitaris i no hi ha cap raó perquè les persones amb Hepatitis C siguin excloses d'aquest principi, tal com ja vam assenyalar en una nota anterior. El Govern d'Espanya ha de promoure iniciatives en una doble direcció. D'una banda, garantint la disponibilitat de pressupostos suficients per abordar el tractament d'una malaltia greu com l'Hepatitis C. D'altra, promovent una negociació amb el laboratori que produeix i comercialitza el medicament Sofosbuvir (Sovaldi), la política empresarial està en l'origen del problema. La Declaració adoptada en el marc de l'Organització Mundial del Comerç el 2001 a Doha, relativa a l'acord sobre els ADPIC (aspectes dels drets de propietat intel·lectual relacionats amb el comerç) i la salut pública, afirma textualment que pot i ha de ser interpretat i aplicat d'una manera que doni suport al dret dels membres de l'OMC de protegir la salut pública i, en particular, de promoure l'accés als medicaments per a tothom. Aquesta és una defensa que compromet el Govern. D'altra banda, CCOO promourà una campanya entre els inversors institucionals de la companyia farmacèutica perquè aquesta corregeixi la seva política de preus i tingui en compte els criteris de salut i no només els comercials. Aquesta campanya serà proposada per CCOO en el marc de la Confederació Sindical Internacional i el seu Comitè sobre el Capital dels Treballadors (CWC), i en paral·lel a través de la iniciativa de Nacions Unides per a l'aplicació dels Principis per a la Inversió Responsable (PRI ).