CCOO defensa el rescat dels serveis públics privatitzats o externalitzats

27 d’ag. 2015, 9:34 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

CCOO reitera la seva aposta perquè les administracions recuperen la gestió

directa dels serveis públics externalitzats o privatitzats i que s'obri una negociació amb les organitzacions sindicals per preservar l'ocupació i les condicions laborals.

Comissions Obreres saluda que, després de la constitució dels nous governs municipals i autonòmics, s'estigui obrint el debat sobre la volta a la gestió pública de serveis que mai van haver de ser privatitzats o externalitzats, postura que aquesta organització sindical porta defensant des de fa molts anys.

Ja el passat 6 de juliol des de la Secretaria d'Acció Sindical s'emetia un comunicat en el qual es deixava clar que “CCOO defensa la tornada a la gestió pública dels serveis públics externalitzats i la necessitat de preservar i mantenir l'estabilitat en l'ocupació i els drets laborals”. Els dubtes que algunes declaracions puguin haver suggerit no té a veure amb el fons (el rescat de serveis públics per a la seva gestió directa per les administracions responsables dels mateixos) sinó amb el quins serveis es rescaten, com i quan.

Perquè, com en aquest mateix comunicat es ressaltava, “els processos de rescat de serveis públics per a la seva prestació a càrrec de les administracions, presenten certa complexitat jurídica en molts aspectes, i també en el que afecta l'ocupació i les condicions de treball, que són el nostre objectiu principal”.

Els objectius de CCOO són una millora en la qualitat, la intensitat, l'equitat i l'eficiència de la prestació d'aquests serveis públics, amb plenes garanties per a l'ocupació actualment existent en els mateixos, a la seva estabilitat i qualitat (que, en molts casos, ha de millorar) i amb ple respecte als requisits constitucionals d'accés a l'ocupació pública i a la seguretat jurídica.

Para CCOO és possible conjugar tots aquests aspectes, però això no depèn solament de la voluntat o de l'anunci de la voluntat política (amb ser això important): exigeix una anàlisi rigorosa de cada cas i una negociació que faci possible conjugar tots aquests aspectes.

Per tant, saludem la voluntat política expressada en diversos àmbits d'estudiar el rescat per a la gestió per les administracions dels serveis públics ara privatitzats o externalitzats (voluntat que compartim i que impulsarem), però exigim que aquests processos siguin negociats amb caràcter previ per preservar l'ocupació i les condicions laborals.