CCOO de Catalunya reclama increments salarials i de prestacions per recuperar el poder adquisitiu i un pla de xoc per a les persones en situació de pobresa

14 d’oct. 2015, 1:59 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-La diferència entre inflació general i subjacent continua augmentant

Foto L'Índex de Preus de Consum (IPC) del mes de setembre a nivell estatal, amb un -0,9%, continua caient com a conseqüència de la baixada del preu dels carburants i de l’electricitat.

La inflació subjacent, és a dir, l'estructural, que no té en compte ni els aliments no elaborats ni el preu dels carburants, incrementa una dècima i se situa en el 0,8%, i l'IPC mensual es manté en el -0,3%. Cal destacar, en aquest context de caiguda d’inflació, l’augment del preu dels aliments i begudes no alcohòliques, que repercuteix negativament en les persones amb rendes més baixes.

A Catalunya, l'IPC cau 4 dècimes situant-se al -0,5%, mantenint el diferencial amb l’indicador estatal pel preu dels aliments, l’electricitat i dels serveis lligats al turisme.

La inflació de la zona euro també cau al -0,1%, i augmenta el diferencial respecte amb l’IPC harmonitzat espanyol, que cau 6 dècimes i se situa en el -1,1%.

En aquest context, CCOO reclama:
-Incrementar salaris, treball digne i Renda Garantida de Ciutadania per a qui no té recursos per activar la demanda interna i que la recuperació de l’economia arribi a la gent, i un pla de xoc per a les persones que es troben en situació de pobresa.
-Acabar amb les polítiques d’austeritat, retallades i privatitzacions que comporten pobresa i desigualtat i han posat al límit la qualitat del serveis públics.
-Control de preus públics i privats i dels marges empresarials, sobretot pel que fa als serveis bàsics com l’electricitat, el transport, l’energia o l’aigua, que perjudiquen especialment a les persones amb rendes baixes.
-Un canvi radical en la política fiscal perquè pagui més qui més guanya i es persegueixi el frau, l’evasió i l’elusió fiscal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 d’octubre de 2015