CCOO de Catalunya considera que els increments salarials i de pensions, el treball digne i la protecció social per a qui no té recursos són imprescindibles per a la recuperació econòmica

14 de jul. 2015, 1:41 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-L'IPC mensual augmenta per la temporada turistica i no per l'increment del consum intern

Foto L'Índex de Preus de Consum (IPC) del mes de juny a nivell estatal, amb un 0,1%, torna a índexs positius amb l'augment de 3 dècimes respecte del mes anterior, com a conseqüència de l’increment del preu de l'electricitat i dels aliments i begudes no alcohòliques.

La inflació subjacent, és a dir, l'estructural, que no té en compte ni els aliments no elaborats ni el preu dels carburants, recupera una dècima i se situa en el 0,6%, i l'IPC mensual se situa en el 0,3% per l'increment dels preus dels sectors lligats al turisme.

A Catalunya, l'IPC, amb un 0,3%, augmenta 2 dècimes mantenint un diferencial de 2 dècimes amb l’indicador estatal per l’encariment dels productes d’alimentació i els serveis.

La inflació de la zona euro, amb una taxa del +0,2%, es redueix una dècima per la baixada dels preus dels carburants i per tant s'escurça el diferencial amb l’IPC harmonitzat espanyol, que incrementa 3 dècimes i se situa en el 0,0%.

En aquest context, CCOO considera:
-Cal incrementar salaris i pensions per recuperar el poder adquisitiu, la creació d’ocupació de qualitat per poder recuperar la demanda interna i el consum i la creació d’una Renda Garantida per a qui no té recursos, i donar respostes d’emergència per fer front als casos urgents de pobresa i exclusió social. Per això els increments pactats a l’Acord de Negociació Col·lectiva i la creació d'una prestació d'ingressos mínims poden ajudar a que els increments salarials i el manteniment del poder adquisitiu siguin una realitat.
-Cal canviar les polítiques austericides de la Unió Europea que generen pobresa i desigualtats i no reactiven l'economia, fent un veritable pla d'inversions i recuperant el model social europeu pel que fa a les polítiques de protecció social.
-Han d’acabar les polítiques de retallades i ha de fer-se política per a les persones, amb control de preus públics i privats i dels marges empresarials, sobretot pel que fa als serveis bàsics com l’electricitat, el transport, l’energia o l’aigua, que perjudiquen especialment a les persones amb rendes baixes.
-Rebutgem les rebaixa de l'IRPF que ha fet el Govern del PP que fa disminuir els recursos per fer polítiques públiques i afavoreix de nou a les rendes altes i denunciem el conveni de doble imposició amb Andorra que dóna cobertura legal a l'evasió fiscal. Cal una reforma fiscal progressiva que incrementi el que han de tributar les rendes del capital, persegueixi el frau i l’evasió fiscal i redueixi impostos indirectes com l’IVA dels productes i serveis de primera necessitat de les llars.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de juliol de 2015