Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

Qui va convidar al masclisme al sopar de Nadal?

12 de gen. 2018, 3:59 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 12 de gen. 2018, 4:01 ]

Celebrem que moltes veus s'hagin alçat en les xarxes per denunciar el programa, però des de la FSS-CCOO creiem que no és suficient. No és la primera vegada que TVE dóna la nota per casposa i masclista.

Silvia Espinosa López, secretària de dones i polítiques LGTBI FSS-CCOO

El passat dia 24, Nit de Nadal, en plena reunió familiar i mentre preparàvem la taula, la televisió sonava de fons sense que ningú li posés especial atenció, quan vaig sentir un "Uh, Què fort!" que va cridar l'atenció general.

L'escena ens va semblar indignant: els actors i actrius ballaven i cantaven en un hospital emulant la pel·lícula Dirting dancing, on els homes anaven correctament vestits, tots amb els pantalons posats, i, en canvi, les suposades infermeres portaven unes minibatas que no impedien que ensenyessin les calces en cada moviment, a més d'un generós escot.

El programa era Telepasión i la cadena TVE -la nostra televisió pública- la qual cosa agreuja molt més la situació. Tot el programa, no només aquesta peça, estava impregnat del mateix repugnant sexisme: els homes vestits, les dones amb molt poca roba.

Celebrem que moltes veus s'hagin alçat en les xarxes per denunciar el programa, però des de la FSS-CCOO creiem que no és suficient: No és la primera vegada que TVE dóna la nota per casposa i masclista, tenim diversos escàndols recents com l'enquesta del programa de Carlos Herrera on es preguntava qui mentia millor, si l'home o la dona; o quan es va convidar a Salvador Sostres perquè disparatara sobre l'assetjament sexual.

Tampoc és la primera vegada que la Infermeria i altres professions sanitàries són blanc d'agressions vergonyoses com la que relatem, simplement, perquè són professions feminitzades, sense tenir en compte el gran valor de la feina que exerceixen ni el sacrifici que suposa moltes vegades el seu acompliment, com treballar una nit de Nadal. Com se sentiran les nostres companyes, especialment les que no van poder veure el programa per estar treballant, veient reflectides a la televisió pública de manera tan absurdament masclista? Pensàvem que situacions tan flagrants havien quedat enrere, però sempre hi haurà una ment febrosa que pensi que la diversió passa pel cos de les dones, que les dones són part de la seva diversió. No volem que qui pensi així dirigeixi res a RTVE, ni en cap altre lloc.

El Pacte d'Estat Contra la Violència de Gènere inclou nombroses mesures dirigides als mitjans, algunes d'elles expressament a RTVE, perquè el foment dels estereotips sexistes alimenta la desigualtat i la violència masclista. Aquestes mesures no estan entre les quals han estat considerades prioritàries per al seu compliment durant 2018, en els que seran els primers passos del Pacte.

L'avanç és lent, i els passos enrere dolorosament habituals, per això és tan important la nostra constància, i per això anem a denunciar la situació formalment davant l'Institut de la Dona, per exigir responsabilitats i que la gravació del programa sigui retirada de la pàgina web de TVE.

Silvia Espinosa López - secretària de dones i polítiques LGTBI FSS-CCOO