Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

"La pobresa té cara de dona" mostra les deficiències del Govern en la seva legislatura

1 de des. 2015, 23:03 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 1 de des. 2015, 23:04 ]

La Casa de la Dona de Saragossa ha albergat la jornada de la Secretaria d'Igualtat de CCOO Aragó: "La pobresa té cara de dona". Una iniciativa que ha analitzat els problemes d'igualtat entre gèneres en la societat i el món laboral, la situació de les dones en els actuals conflictes armats i les conseqüències de les retallades en els serveis públics destinats a les dones.

Presentació de la jornada

Una jornada que ha estat presentada per la regidora de l'Ajuntament de Saragossa, Aranzazu García, i el secretari general de CCOO Aragó, Julián Buey. I en la qual en primer lloc, Ana Herranz, Secretària Confederal de la Dona, ha analitzat les desigualtats socials i econòmiques entre els dos gèneres. "la feminització de la pobresa és un fet que estem vivint actualment a tot Espanya", ha assegurat Herranz que afirma també que els sistemes de protecció social haurien d'estar encaminats a protegir les persones i no a les entitats financeres. "De cada dones que estan aturades, tan sols una està coberta pels sistemes de protecció a la desocupació".

Herranz també s'ha referit a l'enorme bretxa salarial que s'està produint en el mercat laboral espanyol que també incideix en les pensions. "Les dones aragoneses porten treballant gratis des del 22 d'octubre fins al 31 de desembre, segons les dades reflectides per la Comissió Europea". I és que els treballadors aragonesos guanyen un 34% més que les seves companyes de treball, fet que suposa una protecció per desocupació menor i un 40% menys de pensió per a les treballadores aragoneses. El sindicat mostra també la seva preocupació per les 800.000 dones a Espanya, en el tram d'edat de 24 a 35 anys, que estan inactives i de les que el 30% tenen estudis universitaris, segons les dades de l'EPA.

Davant d'aquesta situació, Comissions Obreres reclama al Govern polítiques públiques d'activació de l'ocupació i la posada en marxa d'una ILP que doti d'uns ingressos mínims a totes aquelles persones que pitjor ho estan passant en aquest període de crisi i en especial a les dones. En el pla laboral, el sindicat segueix fomentant els plans d'igualtat en les empreses perquè tots dos gèneres tinguin les mateixes condicions i salari. "No es pot penalitzar les dones per ser mares", ha assegurat Anna Herranz. La cantant i activista en defensa dels drets humans, Cristina del Valle, ha relatat la seva experiència a Palestina i quina és la situació de la dona al país . "Recull la doble victimització de les dones: en els conflictes armats i la violència dins l'espai privat", ha afirmat. Una visió del paper de la dona en la societat palestina i l'existència de grups feministes que realitzen una important tasca de denúncia i conscienciació. En la seva intervenció s'ha centrat en aquelles dones que estan a la presó, a conseqüència d'aquest conflicte, i l'informe que realitzava l'organització: "Dones artistes contra la violència de gènere" que denunciava les terribles condicions infrahumanes en què es troben. "Moltes d'elles han de parir emmanillades de peus i mans i els arrabassen als seus fills immediatament. No és la mateixa presó per als homes que pares les dones", ha relatat. Finalment, Lidia Fernández de l'observatori de gènere de la Universitat Rei Juan Carlos de Madrid, ha denunciat la retallada d'un 20% de les partides executat pel Govern per al foment de la igualtat de gènere i reduir la violència masclista, en tota la seva legislatura. "Assistim a un tancament de legislatura amb una triple R de retallades, reacció patriarcal davant nostre drets com en la llei de l'avortament, reformes laborals i que ens porten a una quarta erra que és la de regressió en els nostres drets", ha assegurat.