Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

La FSS-CCOO saluda la iniciativa del Ministeri de creació d'un Observatori de Salut de les Dones

5 de set. 2018, 10:00 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

La FSS-CCOO manifesta la seva voluntat de col·laboració per introduir i fomentar la perspectiva de gènere en les polítiques sanitàries.

La FSS-CCOO saluda la iniciativa del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social d'establir el mandat de creació com a òrgan col·legiat de l'Observatori de Salut de la Dona, la finalitat és la millora del coneixement de les causes i determinants de la salut de la dona, així com la difusió de coneixements que contribueixin a promocionar serveis de qualitat adequats i la promoció d'anàlisi i estudis en col·laboració amb els agents socials implicats per aconseguir èxits en la salut i en la qualitat de vida de les dones.

Aquest Observatori, que va ser creat el 2004, va desaparèixer com organisme públic per l'aplicació de retallades de l'anterior Govern de Mariano Rajoy.

Des de la FSS-CCOO vam saludar la seva recuperació i esperem que es doti de les eines necessàries per fer efectives les decisions que es prenguin en aquest àmbit i, manifestem la nostra voluntat de col·laboració per introduir i fomentar la perspectiva de gènere en les polítiques sanitàries.

La nova estructura orgànica bàsica del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar es va publicar en el RD 1047/2018, de 24 d'agost.