Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

La FSS-CCOO s'adhereix a la Marxa estatal contra les violències masclistes del 7 de Novembre a Madrid, i anima a participar a totes i tots els treballadors del sector

22 d’oct. 2015, 11:07 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

-La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO dóna suport i s'uneix a la Marxa estatal contra les violències masclistes, convocada pel moviment feminista per al proper 7 NOVEMBRE, per tal de mostrar la nostra més contundent repulsa contra tot tipus de violència contra les dones , la manifestació més brutal de la desigualtat entre dones i homes i un greu atemptat contra els drets humans

Amb aquesta Marxa volem: Denunciar la ineficàcia i passivitat dels poders públics per combatre i eliminar la persistent violència contra les dones, agreujada per la eliminació i retallada dels recursos necessaris per a la prevenció i tractament de les dones víctimes de la violència masclista. Denunciar la insuficiència de les ajudes, mesures i bonificacions relatives al foment de l'ocupació i del Programa d'Acció específic d'inserció sociolaboral de les dones víctimes de la violència de gènere. Reclamar la plena aplicació de la normativa igualitària que obliga a una actuació transversal i integral contra la violència de gènere en tots els àmbits: educatiu, sanitari, policial, jurídic, etc. per al que es necessiten accions coordinades i conjuntes de totes les administracions implicades. Creació de jutjats especialitzats i Unitats de valoració integral del risc, amb dotacions pressupostàries suficients per a la prevenció i protecció de les víctimes. Garantir formació i sensibilització per als que intervenen en els diferents processos (jutges, fiscals, advocacia, forces i cossos de seguretat, equips psicosocials, sistema educatiu, sanitari, publicitat i mitjans) que afavoreixi el canvi cultural i l'acció preventiva. La FSS-CCOO MANIFESTA EL SEU COMPROMÍS PER: Promoure en l'àmbit de la negociació col·lectiva la difusió i millora dels drets laborals, socials i econòmics legalment establerts. Desenvolupar campanyes divulgatives de formació i sensibilització per eradicar la violència contra les dones. Combatre la violència en l'àmbit laboral, impulsant la negociació de protocols d'actuació davant l' assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe. Col·laboració i actuació conjunta amb les administracions públiques i les organitzacions socials competents. LA FSS-CCOO DÓNA SUPORT I DIFON EL COMUNICAT CONJUNT MARXA ESTATAL CONTRA LES VIOLÈNCIES masclistes 7N2015. Més informació