Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

La FSS-CCOO participa en les jornades 'Radicalment feministes' a Barcelona

10 de juny 2016, 3:23 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de juny 2016, 3:24 ]

-La Xarxa Feminista, Ca la Dona, la Secretaria de la Dona de CCOO Catalunya, i altres grups, van organitzar el passat cap de setmana una trobada sota el lema 'Radicalment Feministes'

Des de fa 40 anys, els feminismes de Catalunya i de la resta de l'Estat es donen cita tots els anys acabats en 6; dones, lesbianes, trans, grups, associacions, etc, estan convocades per compartir en aquest espai els diferents pensaments i maneres de sentir. Les jornades van durar tres dies, del 4 al 6 de juny, en els que hi va haver temps per celebrar, treballar i prendre els carrers; i en els quals es va posar de manifest, una vegada més, tota la riquesa humana i de pensament que constitueixen els feminismes. Es van desenvolupar en un entorn privilegiat, la Universitat Pompeu i Fabra, lloc que va permetre que el dia 5 tinguessin lloc fins a 69 taules on es van tocar altres tants temes, alguns d'ells tan polèmics com la prostitució o les mares subrogades. la secretària de la Dona de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO, Silvia Espinosa, va participar a la taula 'Models feministes d'atenció en salut . Cap a on anem? ', En què va explicar l'atenció que es dóna a les treballadores des de les secretaries de la Dona de CCOO i com aquesta atenció repercuteix en la seva salut. Tot això des del concepte ampli de salut de l'OMS, segons el qual "la salut és l'estat complet de benestar físic i social que va molt més enllà de simplement no estar malaltes, en el qual les condicions de vida i de treball tenen un inqüestionable pes en la salut de les persones ". la presència de les dones de CCOO va tenir una poderosa presència, tant en l'organització com en els continguts de les jornades, que van ser profitoses en l'acostament i el reforç de la nostra participació en aquesta xarxa que constitueixen els moviments de dones.