Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

La FSS-CCOO exigeix ​​la posada en marxa del Pacte d'Estat contra la violència de gènere

22 de nov. 2017, 10:04 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Dilluns 20 de Novembre de 2017

Les violències contra les dones en tots els àmbits de la vida constitueixen un flagrant atemptat als drets humans. És l'expressió més ferotge de la desigualtat real que encara pateixen les dones en la nostra societat, sinistra eina per mantenir la submissió i el control que aixafa la integritat, la llibertat i la dignitat de les dones.

És per tot això que, des de fa molts anys, al costat dels moviments de dones, la FSS-CCOO reivindica que l'eradicació de totes les formes de violència masclista contra les dones és una qüestió d'Estat, perquè és l'Estat qui ha de garantir la seguretat i la defensa dels drets fonamentals de tota la ciutadania.

En els últims anys, hem vist com les retallades en drets socials i en la despesa pública han propiciat que la desigualtat que pateixen les dones hagi avançat i, amb ella, la violència masclista. No només no avancem en aquesta lluita, sinó que estem retrocedint.

La pressió exercida pel moviment feminista, amb nosaltres i nosaltres dins, de nombroses campanyes i mobilitzacions històriques com la marxa del 7N de 2015, han fet possible que el passat mes de setembre, el Congrés dels Diputats i Diputades aprovés el Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere.

CCOO va estar entre les compareixences de persones, associacions i organitzacions expertes, aportant un valuós informe "Anàlisi i Propostes de CCOO per a Combatre la Violència de Gènere", coordinat per la Secretaria de la Dona Confederal i amb la participació de les tres Federacions que més implicació tenim en la solució de la qüestió: Ensenyament, Serveis a la Ciutadania i Sanitat i Serveis Sociosanitaris.

Paral·lelament, al Senat també es va treballar una Ponència d'Estudi, amb 267 mesures. Avui tenim a les mans un document en el qual s'han fos tots dos, que constitueix la base del Pacte d'Estat.

Reconeixem com a pròpies i valorem positivament moltes de les mesures que recull el Pacte, com que l'accés als drets de la dona que pateix violència no passi necessàriament per una denúncia; que s'incorpori la prevenció en violència de gènere en totes les etapes educatives, així com una educació emocional i sexual en igualtat i el valor del respecte per la diversitat; la incorporació en tots els currículums professionals del sector sanitari i sociosanitari de continguts específics sobre violència de gènere; establir com a preceptiva la inscripció registral dels plans d'igualtat, etc ...

D'altra banda, lamentem no veure recollides altres molt importants, com l'adequat reconeixement dins del concepte de violència de gènere de moltes altres formes de violència sexual o les nostres propostes per a la contractació i el foment de l'ocupació.

Des de la FSS-CCOO exigim la posada en marxa del Pacte de manera urgent, que es compleixi amb el compromís de dotació pressupostària que conté, i que els agents socials estiguin presents en el seu seguiment i avaluació; el compliment del Conveni d'Istanbul, i el Conveni de l'Organització Internacional del Treball contra la violència sobre les dones en els llocs de treball, perquè ja no suportem tanta violència, ni tanta dilació.

Fem una crida des d'aquí a la participació de tota la ciutadania en els nombrosos actes i manifestacions que durant aquests dies tindran lloc per tot l'Estat, perquè aquesta lluita necessita, a més del compromís polític, el compromís de tota la societat.