Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

CCOO manifesta la seva satisfacció per la retirada de l'avantprojecte de la llei de l'avortament

24 de set. 2014, 11:59 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

- (FSC)  CCOO manifesta la seva satisfacció per l'anunci del president del Govern de retirar l'Avantprojecte de Llei de protecció de la vida del concebut i dels drets de la dona embarassada, que suposava un brutal retrocés en els drets de les dones, una medieval i arcaica prohibició al dret a decidir lliurement sobre la seva sexualitat i sobre la seva maternitat, i que liquidava la lluita històrica de les dones per conquerir drets bàsics.

La contrareforma del PP, promoguda per Gallardón, no era altra cosa que una severa limitació i una agressió irresponsable, i molt perjudicial, en contra dels drets humans de la meitat de la població espanyola. Aquesta batalla, ara guanyada, ha comptat amb una àmplia mobilització social de les dones i de moviments amplis de ciutadania democràtica. FSC-CCOO també vol manifestar el seu reconeixement i satisfacció en haver pogut comptar amb el gran suport internacional del moviment sindical de classe. Agraeix profundament les cartes i expressions de suport a les mobilitzacions a Espanya en contra de l'avantprojecte ia les convocatòries de manifestacions, secundant la lluita i reivindicacions de gènere, tant les de sindicats europeus, com les que han arribat de federacions sindicals internacionals com EPSU, ETF, UNI GLOBAL UNION i de la CES. No hi ha cap dubte que en la decisió adoptada per Rajoy, les mobilitzacions massives i sostingudes a Espanya, juntament amb el suport internacional, han tingut un pes substancial en la creació d'un estat de desencontre social que ha acabat amb la dimissió de Gallardón i amb el seu avantprojecte de llei. Retirada la iniciativa legislativa pel Govern, FSC- CCOO crida a les dones ia la ciutadania democràtica en el seu conjunt, a mantenir-se en alerta, ja que hi ha diversos factors que encara poden influir de forma negativa en la retirada definitiva de l'avantprojecte i mantenir la modificació per altres vies. El president del Govern manifestava, en la seva compareixença pública, que no renuncia a prohibir a les dones de 16 i 17 anys el lliure exercici d'aquest dret sense autorització dels seus pares, mares o tutors legals, i que seguiran estudiant fórmules per tirar endavant aquesta contrareforma. Així mateix, FSC- CCOO recorda que segueix pendent el dictamen del Tribunal Constitucional, que va ajornar la seva resposta entenent que si s'aprovava l'avantprojecte no tenia sentit pronunciar-se sobre la qüestió d'inconstitucionalitat plantejada pel PP contra la vigent llei de l'avortament; per tant, ara que anuncia la seva retirada, caldrà esperar que es pronunciï aquest Tribunal. Per tot això, s'han de mantenir vives les mobilitzacions en defensa del dret a decidir de les dones, de manera que, aquest sindicat insisteix en la petició perquè es participi en les manifestacions convocades a tot el país el proper 28 de setembre i estar atents i mobilitzats davant els propers moviments i intents que arribaran per part de les forces conservadores per reduir drets de les dones, criminalitzant l'exercici de les seves llibertats.