Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

"El Tren de la Llibertat" plena Madrid pels drets de les dones

3 de febr. 2014, 9:18 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

El govern de Mariano Rajoy i el seu ministre Alberto Ruiz Gallardón, intenten dur a terme una llei orgànica, que anomenen "Llei Orgànica de protecció de la vida del concebut i dels drets de la dona embarassada", que no és altra cosa que l'abolició en la pràctica dels drets sexuals i reproductius de les dones, principalment acabar amb el dret a avortar i decidir lliurement sobre el moment de ser mares

Foto de Fàtima Aguado
Volen tornar a situar les dones en la minoria d'edat mental i ciutadana, sense que puguem decidir sobre el nostre propi cos, al dictat de la Conferència Epicospal i el sector més retrògrad del capitalisme ultra catòlic. Qui defensem la vida , som nosaltres i nosaltres, perquè sabem que no es poden portar fills i filles a un món, on no es garanteixen els drets fonamentals, com el treball digne, l'habitatge, l'educació, la salut, l'atenció a la dependència ..... Volen dones submises, sense drets i fora del mercat laboral, augmentar la natalitat a costa que les dones es vegin obligades a parir en les circumstàncies que sigui, parapetats en una doble moral, ja que seran les dones amb menys mitjans econòmics, les que es vegin abocades als avortaments clandestins, convertint un dret en un pecat ia més en un delicte. Les dones de tot l'Estat Espanyol a través de les seves organitzacions feministes, socials, polítiques i sindicals, diem no, juntament amb tota la ciutadania a aquest projecte de llei. Avui desenes de milers de dones i homes s'ha unit al "TREN DE LA LLIBERTAT" omplint Madrid reivindicant els drets de les dones, que en definitiva són els drets de la societat. Text que s'ha lliurat al Congrés dels Diputats, per registre, al president del Govern, al president del Congrés, la ministra Ana Mato, al ministre Alberto Ruiz Gallardón i als diferents grups del Congrés. Perquè jo decideixo Perquè jo decideixo des de l'autonomia moral, que és la base de la dignitat d'una persona, no accepto imposició, o prohibició pel que fa als meus drets sexuals i reproductius i, per tant, al meu plena realització com a persona. Com a ésser humà autònom em nego a ser sotmesa a tractes degradants, ingerències arbitràries i tuteles coactives en la meva decisió de ser o no ser mare. Perquè sóc lliure invoco la llibertat de consciència com el bé suprem sobre el qual fonamentar les meves eleccions. Considero cínics els que apel · len a la llibertat per restringir i malèvols als que no important el sofriment causat volen imposar a tots els seus principis de vida basats en inspiracions divines. Com a ésser humà lliure em nego a acceptar una maternitat forçada i un règim de tutela que condemna les dones a la "minoria d'edat sexual i reproductiva". Perquè viu en democràcia i sóc demòcrata accepto les regles de joc que delimiten drets de pecats i llei de religió. Cap majoria política nascuda de les urnes, per molt absoluta que sigui, està legitimada per convertir els drets en delictes i obligar-nos a seguir principis religiosos mitjançant sanció penal. Com a ciutadana exigeixo als que ens governen que no transformin el poder democràtic, salvaguarda la pluralitat, en despotisme. Perquè jo decideixo, sóc lliure i viu en democràcia exigeixo del govern, de qualsevol govern, que promulguin lleis que afavoreixin l'autonomia moral, preservin la llibertat de consciència i garanteixin la pluralitat i diversitat d'interessos. Perquè jo decideixo, sóc lliure i viu en democràcia exigeixo que es mantingui l'actual Llei de salut sexual i reproductiva i d'interrupció voluntària de l'embaràs per afavorir l'autonomia moral, preservar la llibertat de consciència i garantir la pluralitat d'interessos de totes les dones.