Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra la Dona

14 de nov. 2014, 0:07 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

-En aquesta lluita no estàs sola, coneix els teus drets

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitari de CCOO (FSS-CCOO) considera imprescindible difondre els drets que assisteixen a la treballadora que pateix violència de gènere, perquè de la seva utilització pot dependre la seva vida o la sortida de l'espiral de violència en la qual es troba. Per això, amb motiu d'aquest dia, posa en marxa una campanya informativa adreçada a la protecció de la dona treballadora víctima de violència de gènere del sector sanitari i sociosanitari, recordant-los els drets que l'assisteixen com a treballadora laboral o estatutària

Cartell
Davant d'un nou 25 de novembre, la FSS-CCOO manifesta el seu més contundent rebuig a la insuportable violència contra les dones, una sagnant conseqüència de la discriminació, la desigualtat, l'absència de prevenció i protecció necessàries per combatre el que constitueix una greu violació de els drets humans. CCOO denuncia l'agreujament dels factors de la violència estructural: l'absència de polítiques educatives, l'increment de la desprotecció social, la desocupació, la feminització de la pobresa, la insuficiència de recursos públics per a la prevenció, protecció i atenció a dones víctimes de violència; són factors de risc que afavoreixen l'increment de la violència contra les dones. En el que va d'any 43 dones han estat assassinades. En aquest context, és indubtable que l'efectivitat dels drets i el seu ple exercici no és possible si les persones titulars desconeixen la seva existència o la forma d'exercir-los. La Llei Orgànica 1/2004, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, aborda el problema amb una visió integral i multidisciplinària per ajudar a la víctima d'aquesta xacra social, en tots els àmbits de la seva vida, per la qual cosa atorga un important elenc de drets: a la protecció efectiva, a la informació, a l'assistència social integral i assistència jurídica, programes específics de col·locació i ajudes socials. Coneix ara els teus drets com a treballadora laboral i estatutària consultant els fullets que s'adjunten a aquesta notícia i , sempre, en qualsevol de les nostres seus de la FSS-CCOO.
Treballadora, deixar de ser víctima, sí que es pot. En aquesta lluita, no estàs sola. El telèfon 016 és un servei d'informació i d'assessorament jurídic que funciona les 24 hores dels 365 dies de l'any a tot l'Estat. A més, davant de situacions d'emergència proporciona una resposta concreta a la crisi plantejada, i mobilitza els recursos necessaris al moment. En tots els territoris hi ha una xarxa de serveis específics creats per ajudar les víctimes de violència masclista.