Inici‎ > ‎Notícies Dona-Igualtat‎ > ‎

Dia de la Visibilitat Lèsbica: una celebració encara molt necessària

28 d’abr. 2015, 5:34 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 de nov. 2015, 7:05 ]

-El diumenge dia 26 d'abril es va celebrar el dia de la Visibilitat Lèsbica. Aquest dia se celebra des de 2008 i consisteix, com el seu nom indica, en fer visibles a aquestes dones que no consten en gairebé enlloc, que no són tingudes en compte, que no tenen referents socials i necessiten sortir a la llum. Perquè des d'un armari no es pot ser ciutadana de ple dret, ni tampoc lliure ni feliç

26 abril 2015, Dia de la Visibilitat Lèsbica

Encara en el nostre país, sobretot en àmbits rurals i pobles petits o ciutats més conservadores, hi ha por al rebuig en les famílies, a perdre els treballs, i fins i tot a patir agressions o humiliacions. La por alimenta la invisibilitat i aquesta retroalimenta la discriminació, perquè la igualtat per a les dones lesbianes encara no ha passat de les lleis als carrers, i queda molt camí per recórrer. Tot i que s'han complert ja 10 anys des que es va aprovar el matrimoni igualitari , encara se succeeixen situacions com l'ocorreguda en una cafeteria de Barcelona, ​​on es va posar a una parella de lesbianes per besar-se. Resulta indignant que una mostra d'amor entre dues persones, sigui quin sigui el seu sexe, pugui ofendre a algú en aquesta societat on diàriament som bombardejats per imatges i notícies on el sofriment terrible, la mort, la fam i la guerra estan a l'ordre del dia. Des de la Sanitat Pública, les treballadores i els treballadors sanitaris han vist molt de prop com les dones lesbianes eren excloses dels sistemes de reproducció assistida, sofrint així una discriminació flagrant respecte a les dones que tenen companys homes. És només una discriminació més de les moltes que pateixen, encara que especialment dolorosa, ja que ser mare es posa molt més difícil per aquelles els butxaques no poden permetre aquestes tècniques en l'àmbit privat. La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS- CCOO) treballa dia a dia per la igualtat efectiva de totes les dones, també de les lesbianes. És per això que manifestem la necessitat i l'encert que cada 26 d'abril es va celebri el Dia de la Visibilitat Lèsbica. Silvia Espinosa, secretària de la Dona de la FSS-CCOO